9 March 2018, 22:44
(4 March 2018, 22:08)edwin schreef:De 50 jaar grens is eerder geopperd, als een versoepeling van de statische grens van 31 december 1959.(3 March 2018, 22:42)BartJu schreef: Of, voor 25 euro de wagen schorsen, en na de verjaardag ontschorsen. Geschorst immers geen APKplicht.
Wel zorgen dat ie verder goed is: APK heeft een hoop neuzelpunten, maar ook hoop veiligheidsaspecten...
Is een mogelijkheid.
Maar uiteindelijk pak ik dan -pakweg- 15 euro voor alle moeite.
Ik ga nog even te rade bij mijn huiskeurder wat de opties zijn.
(3 March 2018, 23:06)RM schreef: Is die vrijstelling er door dan, volgens mijn nog niet hoor. Dan zou mijn pa wel bericht hebben gehad want die zijn fiat is reeds 50 geworden. Gewoon apk dus.![]()
http://fehac.nl/50-jaar-oude-voertuigen-...d-van-apk/
Hoogstwaarschijnlijk heb je gelijk.
Heb nog even gekeken op de RDW en daar wordt ook gezegd dat ik APK plichtig ben .
Ouder dan 30 jaar ==> 1 X per 2 jaar APK.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuige...apk-keuren
Weet niet of dat erdoor is.
Bel de RDW erover. De website is niet altijd compleet of correct, zo is mijn ervaring.
Zo zegt mijn kentekenbewijs dat ik ga ik platen heb, maar zegt RDW dat dat niet hoeft.
Zo zei de site dat lpg auto's ieder jaar gekeurd moeten, naar niets over de 30 jaar en 2jaarlijks. Dat laatste blijkt boven het eerste te gaan.
Even bellen of mailen, en je weet meer...
Bellen is handig als je het niet traceerbaar wilt of naïef wil kijken.
Anders mailen, heb je direct bewijs van het advies.
Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005