13 June 2006, 22:33
tjoene schreef:Omdat ik er zelf te weinig van ken en mijn volvo intensief ga gebruiken, heb ik dan toch gekozen om de k-jetronic te vervangen door een carburateur. Megasquirt zag ik wel zitten, maar dit ging voor mij waarschijnlijk te kostelijk uitkomen.
Ik moet zeggen, hij rijd veel soepeler op gas dan op benzine met k-jetronic. En vermogenverlies begin je maar te merken in de hoogste versnellingen, eenmaal de 120 voorbij.
Omdat een verbruik van 1/8 niet te vermijden valt bij een sportieve rijstijl heb ik een cylinder-tank geplaatst in de koffer van 90 liter, dus daar zal ik al een eindje mee weg kunnen.
Volgende maand vertrek ik er mee naar Portugal, 't is maar t'hopen dat hij het aankan, maar 'k heb er eigenlijk alle vertrouwen in. M'n bijzitters wat minder, die zij niet gewoon van met een 17-jarige auto zo ver te trekken. Een auto van 10 jaar vinden ze meestal al te riskant, maar ja, ze rijden dan ook wel niet met een volvo!
Ik zou wel even een checklistje nalopen, of langs een volvospecialist gaan die er echt veel van weet. Want de garage om de hoek mist meestal vitale dingen, bijv. de pcv box en slangen.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.