13 June 2006, 21:54
Omdat ik er zelf te weinig van ken en mijn volvo intensief ga gebruiken, heb ik dan toch gekozen om de k-jetronic te vervangen door een carburateur. Megasquirt zag ik wel zitten, maar dit ging voor mij waarschijnlijk te kostelijk uitkomen.
Ik moet zeggen, hij rijd veel soepeler op gas dan op benzine met k-jetronic. En vermogenverlies begin je maar te merken in de hoogste versnellingen, eenmaal de 120 voorbij.
Omdat een verbruik van 1/8 niet te vermijden valt bij een sportieve rijstijl heb ik een cylinder-tank geplaatst in de koffer van 90 liter, dus daar zal ik al een eindje mee weg kunnen.
Volgende maand vertrek ik er mee naar Portugal, 't is maar t'hopen dat hij het aankan, maar 'k heb er eigenlijk alle vertrouwen in. M'n bijzitters wat minder, die zij niet gewoon van met een 17-jarige auto zo ver te trekken. Een auto van 10 jaar vinden ze meestal al te riskant, maar ja, ze rijden dan ook wel niet met een volvo!
Ik moet zeggen, hij rijd veel soepeler op gas dan op benzine met k-jetronic. En vermogenverlies begin je maar te merken in de hoogste versnellingen, eenmaal de 120 voorbij.
Omdat een verbruik van 1/8 niet te vermijden valt bij een sportieve rijstijl heb ik een cylinder-tank geplaatst in de koffer van 90 liter, dus daar zal ik al een eindje mee weg kunnen.
Volgende maand vertrek ik er mee naar Portugal, 't is maar t'hopen dat hij het aankan, maar 'k heb er eigenlijk alle vertrouwen in. M'n bijzitters wat minder, die zij niet gewoon van met een 17-jarige auto zo ver te trekken. Een auto van 10 jaar vinden ze meestal al te riskant, maar ja, ze rijden dan ook wel niet met een volvo!
aab 99 bj 81 (opgeroest)<br />Saab 900 bj 93 (verkocht)<br />Volvo 240 GLT bj 89 (Estate)