11 December 2016, 13:43
Het wordt toch eens tijd om wat aandacht aan de 240 te gaan besteden want afgezien van wat speurwerk heb ik nog geen echte werkzaamheden verricht.
Gisteren merkte ik plots dat de auto af en toe even kort inhield bij het accelereren. De tank was grotendeels leeg, maar nog niet in het oranje vakje. Toch goed op de bestemming gekomen.
Later bij het weer terug gaan hoorde ik onder de auto nu een ander geluid. Een soort van gezoem, dat ik altijd al hoorde als de tank grotendeels leeg was - en dus geen alarmbellen deed rinkelen -, werd nu af en toe vergezeld door het geluid van een jankende kat. Dat klonk niet als iets dat nog langer genegeerd kan worden.
Tank vol gegooid en weer naar huis gereden. Ik heb de jankende kat niet meer gehoord.
Nieuwe pomp en filter plaatsen staan nu dus als eerste op de planning. Ik denk niet dat het probleem van de koude start daarmee opgelost is, maar het moet nu sowieso eerst. Het heeft geen zin op zoek te gaan naar een fout als het verder stroomopwaarts ook niet meer in orde is.
Ik wil ook het leidinkje tussen de pomp en het filter (met de banjobouten) vervangen. Deze heb ik bij de laatste keer vervangen van het filter geknakt maar gelukkig weer terug kunnen buigen zonder lekkage. Dat gaat niet weer lukken.
Maar dat kleine buisje moet € 57 kosten?!
Iemand misschien een beter adres? Sloop? Of tweedehands, of is daarbij het risico te groot?
Gisteren merkte ik plots dat de auto af en toe even kort inhield bij het accelereren. De tank was grotendeels leeg, maar nog niet in het oranje vakje. Toch goed op de bestemming gekomen.
Later bij het weer terug gaan hoorde ik onder de auto nu een ander geluid. Een soort van gezoem, dat ik altijd al hoorde als de tank grotendeels leeg was - en dus geen alarmbellen deed rinkelen -, werd nu af en toe vergezeld door het geluid van een jankende kat. Dat klonk niet als iets dat nog langer genegeerd kan worden.
Tank vol gegooid en weer naar huis gereden. Ik heb de jankende kat niet meer gehoord.
Nieuwe pomp en filter plaatsen staan nu dus als eerste op de planning. Ik denk niet dat het probleem van de koude start daarmee opgelost is, maar het moet nu sowieso eerst. Het heeft geen zin op zoek te gaan naar een fout als het verder stroomopwaarts ook niet meer in orde is.
Ik wil ook het leidinkje tussen de pomp en het filter (met de banjobouten) vervangen. Deze heb ik bij de laatste keer vervangen van het filter geknakt maar gelukkig weer terug kunnen buigen zonder lekkage. Dat gaat niet weer lukken.
Maar dat kleine buisje moet € 57 kosten?!
Iemand misschien een beter adres? Sloop? Of tweedehands, of is daarbij het risico te groot?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47