25 November 2016, 21:09
Update & vraag: Ik heb alles opgebouwd en na een initieel waterlek nu het systeem dicht. De motor loopt als een zonnetje - tot zo ver alles goed.
Na een tijdje bleek de LPG vergasser ijsafzetting te hebben - na wat aan de kabels gerommeld te hebben en gekeken of er water in de waterkoeling stond is dat verholpen.
Maar de motor wordt nog steeds te heet en ik heb het idee dat de thermostaat boven op het blok niet of nauwelijks aanslaat. Terwijl die nieuw is. de bovenkant van de radiator wordt niet warm en dito voor die slang (op een gegeven moment werd hij een beetje warm maar niet zo heet als verwacht terwijl de motor toch al een 1/2 uur liep.
Vraag: kan er nog lucht in het koelsysteem zitten en als je het kleppenblok monteerd moet je dan koelvloeistof bijvullen onder de thermostaat voor je die monteert?
De motor loopt stationair zeker een 1/2 uur, kachel vol open en die blaast een constante warme lucht. Langzaam loopt de temp op naar het einde van het groen. Daar zet ik hem af om oververhitting te voorkomen. Ik heb dat geprobeerd met het vulvaatje open /afgesloten, opgehangen en terug in het motor compartiment.
iemand enig idee hoe ik dat water aan de bovenzijde kan laten doorpompen (evt morgen de thermostaat er uithalen wat eerder gesuggereerd was on die te checken?). Bijvullen onder de thermostaat?
Iemand een ander idee?
Dank.
Ronald
Na een tijdje bleek de LPG vergasser ijsafzetting te hebben - na wat aan de kabels gerommeld te hebben en gekeken of er water in de waterkoeling stond is dat verholpen.
Maar de motor wordt nog steeds te heet en ik heb het idee dat de thermostaat boven op het blok niet of nauwelijks aanslaat. Terwijl die nieuw is. de bovenkant van de radiator wordt niet warm en dito voor die slang (op een gegeven moment werd hij een beetje warm maar niet zo heet als verwacht terwijl de motor toch al een 1/2 uur liep.
Vraag: kan er nog lucht in het koelsysteem zitten en als je het kleppenblok monteerd moet je dan koelvloeistof bijvullen onder de thermostaat voor je die monteert?
De motor loopt stationair zeker een 1/2 uur, kachel vol open en die blaast een constante warme lucht. Langzaam loopt de temp op naar het einde van het groen. Daar zet ik hem af om oververhitting te voorkomen. Ik heb dat geprobeerd met het vulvaatje open /afgesloten, opgehangen en terug in het motor compartiment.
iemand enig idee hoe ik dat water aan de bovenzijde kan laten doorpompen (evt morgen de thermostaat er uithalen wat eerder gesuggereerd was on die te checken?). Bijvullen onder de thermostaat?
Iemand een ander idee?
Dank.
Ronald