23 November 2016, 23:56
Dank je Marc. Ja de injector gaten zijn afgedicht (zit al 10 jaar zo) met 20 Euro cent munten en een rubber ring eronder..
Ik zal de bouten met elkaar vergelijken. De pakking was aan de klepstoter zijde van het blok gescheurd - daar zat die dus goed vast. Verder viel het mij op hoe makkelijk de kop eraf ging. Ik ben dat van de Mini anders gewend - daar plakte de pakking veel meer. Wellicht waren wat bouten niet meer goed / de momenten niet hoog genoeg.
De bouten aan de buitenkant (spruitstuk zijde) waren her en der gecorrodeerd, die onder de olie vul kap zien er netjes uit.
Ik wilde de bouten nog even met een snijd-plaat schoon maken maar het heeft "rare" draad. Lijkt op M12 qua spoed maar is minder dik.
Ik had (en heb) nog wel een probleem met de ventilator. die krijg ik niet van de pomp afgeschroefd. Ik had de centrale bout voorop willen losdraaien maar door dat "slipkoppeling" mechanisme lukt dat niet. Nu moest is die 4 boutenop de flens losdraaien en dat gaat maar beetje bij beetje omdat die fan de boutkoppen begrenst. In de bankschroef kreeg ik die centrale bout ook niet los. Nog een tip? Ik heb ook rechtsom geprobeerd mocht het linkse draad zijn, en WD40.
Ik zal de bouten met elkaar vergelijken. De pakking was aan de klepstoter zijde van het blok gescheurd - daar zat die dus goed vast. Verder viel het mij op hoe makkelijk de kop eraf ging. Ik ben dat van de Mini anders gewend - daar plakte de pakking veel meer. Wellicht waren wat bouten niet meer goed / de momenten niet hoog genoeg.
De bouten aan de buitenkant (spruitstuk zijde) waren her en der gecorrodeerd, die onder de olie vul kap zien er netjes uit.
Ik wilde de bouten nog even met een snijd-plaat schoon maken maar het heeft "rare" draad. Lijkt op M12 qua spoed maar is minder dik.
Ik had (en heb) nog wel een probleem met de ventilator. die krijg ik niet van de pomp afgeschroefd. Ik had de centrale bout voorop willen losdraaien maar door dat "slipkoppeling" mechanisme lukt dat niet. Nu moest is die 4 boutenop de flens losdraaien en dat gaat maar beetje bij beetje omdat die fan de boutkoppen begrenst. In de bankschroef kreeg ik die centrale bout ook niet los. Nog een tip? Ik heb ook rechtsom geprobeerd mocht het linkse draad zijn, en WD40.