19 November 2016, 23:03
Da's een andere betekenis voor de code 1-1-3 dan Haynes geeft...
Jouw link geeft voor 1-1-3: "Fuel trim (lambda control) too lean or rich" met de volgende mogelijke oorzaak "Mixture incorrect; O2S wiring fault".
Gezien de roetzwarte bougies op alle vier de cilinders en nu deze foutcode begin ik steeds meer richting deze sensor te denken.
Maar ik lees ook dat de sensor geen zinnige waardes geeft zolang deze nog niet boven de 315 °C is en dat de ECU het signaal dan negeert. Het sputteren vlak na de koude start is er dus misschien helemaal niet aan gerelateerd.
Het wordt er allemaal niet eenvoudiger op. Ik zie in Haynes wel wat dingen die ik eraan kan nameten.
Wordt vervolgd.
Jouw link geeft voor 1-1-3: "Fuel trim (lambda control) too lean or rich" met de volgende mogelijke oorzaak "Mixture incorrect; O2S wiring fault".
Gezien de roetzwarte bougies op alle vier de cilinders en nu deze foutcode begin ik steeds meer richting deze sensor te denken.
Maar ik lees ook dat de sensor geen zinnige waardes geeft zolang deze nog niet boven de 315 °C is en dat de ECU het signaal dan negeert. Het sputteren vlak na de koude start is er dus misschien helemaal niet aan gerelateerd.
Het wordt er allemaal niet eenvoudiger op. Ik zie in Haynes wel wat dingen die ik eraan kan nameten.
Wordt vervolgd.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47