19 November 2016, 16:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 November 2016, 16:41 door Grey240Polar.)
Tijd voor een update.
De vakantie zit er weer op en de 240 heeft zich, afgezien van het korte gesputter, goed gedragen. Na een lange rit van Eindhoven naar de Veluwe aan de brandstofpomp gevoeld: niet heet, hooguit lauwwarm.
De workaround die ik nu even toepas is motor starten, even van het gaspedaal afblijven en dan na een seconde of 30 pas aanrijden. Dan gaat het redelijk tot gewoon goed.
Vandaag op dezelfde manier weggereden en de motor was al redelijk opgewarmd toen het lambdalampje op het dashboard aanging. Eindelijk.
Ergens op een veilige plek gestopt en de motor niet afgezet. Deze wilde niet onder 1200 tpm zakken.
Foutcode uitgelezen: 1-1-3: "Fault in fuel injectors".
Motor uit en weer gestart: weg foutcode en ook niet meer gehad.
Zou het helpen om eens injectorcleaner bij de brandstof te doen, of werkt dat spul niet? Of duidt dit op een ander probleem?
De vakantie zit er weer op en de 240 heeft zich, afgezien van het korte gesputter, goed gedragen. Na een lange rit van Eindhoven naar de Veluwe aan de brandstofpomp gevoeld: niet heet, hooguit lauwwarm.
De workaround die ik nu even toepas is motor starten, even van het gaspedaal afblijven en dan na een seconde of 30 pas aanrijden. Dan gaat het redelijk tot gewoon goed.
Vandaag op dezelfde manier weggereden en de motor was al redelijk opgewarmd toen het lambdalampje op het dashboard aanging. Eindelijk.
Ergens op een veilige plek gestopt en de motor niet afgezet. Deze wilde niet onder 1200 tpm zakken.
Foutcode uitgelezen: 1-1-3: "Fault in fuel injectors".
Motor uit en weer gestart: weg foutcode en ook niet meer gehad.
Zou het helpen om eens injectorcleaner bij de brandstof te doen, of werkt dat spul niet? Of duidt dit op een ander probleem?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47