31 October 2016, 21:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 October 2016, 21:39 door Grey240Polar.)
Bedankt voor de link, daar kan ik wat mee.
De procedure voor het testen van de brandstofdrukregelaar heb ik voor de zekerheid uitgevoerd, maar die lijkt inderdaad correct te werken.
Inmiddels weet ik weer wat meer:
De nummers op mijn ECU eindigen op andere dan jij noemt. Die in mijn auto draagt 0 280 000 936 (barcode) en 3 547 779 en wijst op een LH 2.4 Jetronic. De vijfdraads kabelboom naar de luchtmassameter bevestigt dit (LH 3.1 Jetronic is vierdraads).
Ik heb overigens geen redenen om aan te nemen dat er iets schort aan de ECU.
Op een gegeven moment kwam ik op het idee om de bougiekabels eens na te meten. Van de vijf kabels waren er nog maar twee goed, die tussen bobine en distributeur en die naar #4 cilinder, oeps.
De bougiekabels hebben inmiddels plaats gemaakt voor nieuwe. En dat maakt een duidelijk merkbaar verschil hoe de motor opgewarmd loopt, veel rustiger, ook op snelheid.
Of het koude start-probleem op is gelost weet ik nog niet zeker. Gisteren trad het op na een uur of 4-5 afgekoeld te zijn, na het vervangen van de kabels had ik na eenzelfde tijd stilstand vandaag geen problemen.
Ik moet nog even geduld hebben tot morgenochtend, maar ik ben voorzichtig optimistisch.
De procedure voor het testen van de brandstofdrukregelaar heb ik voor de zekerheid uitgevoerd, maar die lijkt inderdaad correct te werken.
Inmiddels weet ik weer wat meer:
De nummers op mijn ECU eindigen op andere dan jij noemt. Die in mijn auto draagt 0 280 000 936 (barcode) en 3 547 779 en wijst op een LH 2.4 Jetronic. De vijfdraads kabelboom naar de luchtmassameter bevestigt dit (LH 3.1 Jetronic is vierdraads).
Ik heb overigens geen redenen om aan te nemen dat er iets schort aan de ECU.
Op een gegeven moment kwam ik op het idee om de bougiekabels eens na te meten. Van de vijf kabels waren er nog maar twee goed, die tussen bobine en distributeur en die naar #4 cilinder, oeps.
De bougiekabels hebben inmiddels plaats gemaakt voor nieuwe. En dat maakt een duidelijk merkbaar verschil hoe de motor opgewarmd loopt, veel rustiger, ook op snelheid.
Of het koude start-probleem op is gelost weet ik nog niet zeker. Gisteren trad het op na een uur of 4-5 afgekoeld te zijn, na het vervangen van de kabels had ik na eenzelfde tijd stilstand vandaag geen problemen.
Ik moet nog even geduld hebben tot morgenochtend, maar ik ben voorzichtig optimistisch.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47