28 October 2016, 23:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 October 2016, 23:23 door Marc1970.)
Ja 1-1-1 bedoelde ik. De ECU kan wat bijregelen op basis van de lambdawaardes, dat scheelt wat onverbrande HC, en een goede katalysator doet de rest, APK OK.
Waarschijnlijk, zolang het bijregelen niet te gek wordt, geeft dat ook geen foutcode, kweenie precies wat de ECU daar voor tolereert. Maar roetzwarte bougies zijn wel een duidelijk teken van te rijk lopen.
Het wordt afgeraden stekkers los te trekken met draaiende motor, een paar van die elektronicadingetjes zijn gevoelig voor piekspanningen, vonken, zwerfstroom e.d.
Waarschijnlijk, zolang het bijregelen niet te gek wordt, geeft dat ook geen foutcode, kweenie precies wat de ECU daar voor tolereert. Maar roetzwarte bougies zijn wel een duidelijk teken van te rijk lopen.
Het wordt afgeraden stekkers los te trekken met draaiende motor, een paar van die elektronicadingetjes zijn gevoelig voor piekspanningen, vonken, zwerfstroom e.d.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969