28 October 2016, 22:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 October 2016, 22:54 door Grey240Polar.)
skidje schreef:En daarnaast misschien ook eens de stationair-klep reinigen. Dat ding zit onder je inlaatspruitstuk. Gewoon loshalen en van alle kanten met remmen-reiniger schoonspuiten. Dat liet mijn motor mooier stationair lopen hoewel mij die grijze wolk uit de uitlaat nooit is opgevallen. Dit klusje kost niet veel moeite om tevens eens uit te voeren.
De wolk is geen heel duidelijk zichtbare, meer een doorschijnend grijs en met de geur van slecht verbrande benzine.
Ik merkte vandaag wel dat als de motor warm netjes stationair loopt en je drukt het gaspedaal net een fractie in dat het toerental heel kort even minder wordt voordat die weer "oppakt". Wellicht is het ook verstandig om de gasklepsensor eens te controleren.
Als ik de sensorkabel lostrek, dan gaat de motor 1000 rpm lopen, iets dat ik de afgelopen jaren in de winter wel vaker merkte, dat de motor koud wat hoger liep totdat de warmte overal goed in zat, dan liep die stationair weer de normale 750 rpm. Maar overigens niets dat ook maar lijkt op het gesputter een seconde of 5 Ã 10 na de koude start van de afgelopen week.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47