28 October 2016, 22:44
Marc1970 schreef:Je hebt de diagnose tool gebruikt en beide geven 0-0-0? Dat zou de volgende vraag zijn geweest.
Het te rijk lopen zou normaal codes geven, maar ik vermoed dat-ie rijk lopen tijdens het warmdraaien negeert.
Het tooltje dat bij de linker veerpoot hangt dat met een LEDje de code weergeeft. 1-1-1 betekent volgens mijn manual "geen storing" en dat is inderdaad wat ik krijg.
Het lostrekken van de luchtweger of gasklepsensor gaf geen codes (wel een reactie van de motor), dus ik begon een beetje te twijfelen aan die tool, maar na ongelooflijk onhandig gepruts lukte het me om de koelwatersensor los te koppelen. Dat gaf wel de verwachte 1-2-3.
Ik denk overigens dat de motor al heel lang een tikkie aan de rijke kant liep gezien de wat zwarte bougies bij een wissel, maar ik kan me niet herinneren dat me dat bij de eerste wissel opviel. Mogelijk is het iets dat door de jaren heen heel geleidelijk slechter is geworden. Maar twee weken geleden is bij de APK nog een viergasmeting gedaan (die overigens niet had gehoeven) en die was volgens de keurmeester nog net binnen de limieten (maar dat betekent misschien dat die limieten niet erg strak zijn).
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47