28 October 2016, 21:10
Marc1970 schreef:Twee keer dezelfde vraag stellen gaat je niet 2x zo veel antwoord geven, eerder verwarrende discussies. Maar ik gok op de brandstofdrukregelaar, een tonnetje voorop de injectierail/buis. Haal het vacuumslangetje eraf en ruik/kijk, zit er benzine in? Dan vervangen.
De rest vd brandstofregeling is inderdaad elektronisch met sensors etc, maar die dingen gaan niet zomaar heel even gek doen en de rest van de dag braaf.
En daarnaast misschien ook eens de stationair-klep reinigen. Dat ding zit onder je inlaatspruitstuk. Gewoon loshalen en van alle kanten met remmen-reiniger schoonspuiten. Dat liet mijn motor mooier stationair lopen hoewel mij die grijze wolk uit de uitlaat nooit is opgevallen. Dit klusje kost niet veel moeite om tevens eens uit te voeren.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..