15 June 2016, 17:12
Ik heb een poos geleden eens een PT100-tje met ducttape op de leiding geplakt welke vanaf de turbo naar het "turbo" hoedje loopt.
In de auto kon ik tijdens het rijden op een digitale temp. meter de temperatuur aflezen.
Ik kan me iets herinneren dat ie -bij flink doorrijden- de 60 graden aantikte.
De temp. in de leiding zal wel 15 graden hoger zijn.
De huidige IC komt keurig voor de radiator en is bijna onzichtbaar.
Het wordt alleen stoeien met de piping vanaf turbo naar de IC , en vanaf de IC naar het inl.spr.stuk.
Dit moet weer met keurige alu bochten (gepolijst)om het een beetje OEM te laten lijken.
Wanneer je te haastig (lees slordig) zoiets aanpakt , dan ontaard het al gauw in een kachelpijpproject.
In de auto kon ik tijdens het rijden op een digitale temp. meter de temperatuur aflezen.
Ik kan me iets herinneren dat ie -bij flink doorrijden- de 60 graden aantikte.
De temp. in de leiding zal wel 15 graden hoger zijn.
De huidige IC komt keurig voor de radiator en is bijna onzichtbaar.
Het wordt alleen stoeien met de piping vanaf turbo naar de IC , en vanaf de IC naar het inl.spr.stuk.
Dit moet weer met keurige alu bochten (gepolijst)om het een beetje OEM te laten lijken.
Wanneer je te haastig (lees slordig) zoiets aanpakt , dan ontaard het al gauw in een kachelpijpproject.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.