30 May 2016, 23:19
Je doelt hierop neem ik aan?
"Bij LED-koplampen moet een automatische niveauregeling voor de koplampen zijn ingebouwd. Wanneer de koplampen zijn uitgerust met lichtbronnen > 2.000 lumen (doorgaans xenon), moeten een automatische niveauregeling en een reinigingsinstallatie voor koplampen zijn ingebouwd."
Dit moge de regel zijn maar feit blijft dat elke lichtbron hoger komt als er druk op de achterwielen komt door vracht of trekhaak. En zelf vind ik het ook behoorlijk irritant als ik verblindende tegenliggers op een tweebaansweg tegemoet rijd. Ik denk ook dat een verblinde tegenligger eerder een stuurfout maakt en dan gaat het over mijn eigen veiligheid.
Ik denk er echt wel aan om de kogeldruk te beperken door de aanhanger in balans te houden maar mijn vakantievracht kan ik niet met lood in de neus compenseren [hoewel?].
Ik ga voor de moderne gekkigheid toch maar even checken bij de Oosterburen. ; )
"Bij LED-koplampen moet een automatische niveauregeling voor de koplampen zijn ingebouwd. Wanneer de koplampen zijn uitgerust met lichtbronnen > 2.000 lumen (doorgaans xenon), moeten een automatische niveauregeling en een reinigingsinstallatie voor koplampen zijn ingebouwd."
Dit moge de regel zijn maar feit blijft dat elke lichtbron hoger komt als er druk op de achterwielen komt door vracht of trekhaak. En zelf vind ik het ook behoorlijk irritant als ik verblindende tegenliggers op een tweebaansweg tegemoet rijd. Ik denk ook dat een verblinde tegenligger eerder een stuurfout maakt en dan gaat het over mijn eigen veiligheid.
Ik denk er echt wel aan om de kogeldruk te beperken door de aanhanger in balans te houden maar mijn vakantievracht kan ik niet met lood in de neus compenseren [hoewel?].
Ik ga voor de moderne gekkigheid toch maar even checken bij de Oosterburen. ; )
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]

