1 May 2016, 21:01
Maat van me heeft een 244 ('79) met B23A.
Na korte tijd wijst de naald van de temp-meter al (vet) in het rood.
- Koelvloeistof geflushed
- Waterpomp vervangen
- Themostaat vervangen (87)
- Radiateur vervangen
- Temp-sensor in blok gewisseld voor die van mij.
- Draad temp-sensor aan blok gelegd: naald stijgt naar rood bij contact aan: => bedrading okay lijkt mij.
- Geen mayo onder de dop (ivm koppakking).
dit alles zonder resultaat.
Kan niet zoveel meer bedenken op dit moment; wat zou het nog kunnen zijn?
Meter in dash stuk (iets met voltage stabilizer of sow?)
Btw, ik heb zo'n laser-temp-meter waarmee ik op de motor/slangen kan richten; waar moet ik (ong) welke temperatuur verwachten?
Na korte tijd wijst de naald van de temp-meter al (vet) in het rood.
- Koelvloeistof geflushed
- Waterpomp vervangen
- Themostaat vervangen (87)
- Radiateur vervangen
- Temp-sensor in blok gewisseld voor die van mij.
- Draad temp-sensor aan blok gelegd: naald stijgt naar rood bij contact aan: => bedrading okay lijkt mij.
- Geen mayo onder de dop (ivm koppakking).
dit alles zonder resultaat.
Kan niet zoveel meer bedenken op dit moment; wat zou het nog kunnen zijn?
Meter in dash stuk (iets met voltage stabilizer of sow?)
Btw, ik heb zo'n laser-temp-meter waarmee ik op de motor/slangen kan richten; waar moet ik (ong) welke temperatuur verwachten?
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)