18 March 2016, 21:28
Je kopp.plaat kleeft ergens aan of komt iets te langzaam vrij van het vliegwiel. In de voorwaartse versnellingen is dat niet zo merkbaar omdat die gesynchroniseerd zijn. De achteruit is dat niet en die knarst en kraakt als je hem te snel in wilt schakelen.
Zelfde krak bereik je door een voorwaarts rollende 240 in z'n achteruit te zetten.
Langer wachten tussen versnellingen zou genoeg moeten zijn tot je het probleem uitgegraven hebt. Ws. de buis in het koppelingshuis waar het druklager over schuift. Misschien kan je die een druppeltje olie geven via het gat van de ontkoppelarm.
Zelfde krak bereik je door een voorwaarts rollende 240 in z'n achteruit te zetten.
Langer wachten tussen versnellingen zou genoeg moeten zijn tot je het probleem uitgegraven hebt. Ws. de buis in het koppelingshuis waar het druklager over schuift. Misschien kan je die een druppeltje olie geven via het gat van de ontkoppelarm.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969