16 March 2016, 20:09
Een oud draadje, maar het probleem bestaat nog steeds... Mijn 240 1987 b230kh wilde ook ineens niet starten, wegenwacht erbij, afgesleept naar garage, en garage zegt 'bdp sensor stuk'.
Wat het vervelend maakt is dat voor deze motor de bdp sensor afwijkt van de veel verkrijgbare bdp sensoren; mijn volvo schijnt een exemplaar met een stekker met twee punten te hebben, terwijl je op internet (en voor 240's vanaf 1988 met katalysatormotor) ze aantreft met drie punten in de stekker. En lastig te vinden tot nu toe, zegt de garage.
Herkennen jullie dit? En zijn die bep sensoren inderdaad zo bijzonder voor een b230kh?
Vooralsnog dreig ik de nachtrit te moeten missen zaterdag.... Help..:confused:
Wat het vervelend maakt is dat voor deze motor de bdp sensor afwijkt van de veel verkrijgbare bdp sensoren; mijn volvo schijnt een exemplaar met een stekker met twee punten te hebben, terwijl je op internet (en voor 240's vanaf 1988 met katalysatormotor) ze aantreft met drie punten in de stekker. En lastig te vinden tot nu toe, zegt de garage.
Herkennen jullie dit? En zijn die bep sensoren inderdaad zo bijzonder voor een b230kh?
Vooralsnog dreig ik de nachtrit te moeten missen zaterdag.... Help..:confused:
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).