Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CI fuel injection: waar welke slang op de air flow sensor?
#1
Na het vervangen van de luchtweger / air flow sensor weet ik niet meer waar welk slangetje hoort ???

De luchtweger heeft bovenop 5 aansluitpunten waarvan de 4 voor de injectoren duidelijk zijn.
De benzine toevoer en afvoer zijn dikker en herkenbaar aan een pijl.
De input komt dan vanaf het benzinefilter en de afvoer is voor die andere dikke slang.

Nu zit er bovenop het deksel nog een aansluiting, dus tussen die 4 voor de injectoren.
Ook aan de zijkant, naast de dikke benzine uit, zitten ook nog 2 aansluitingen. Ook deze 2 aansluitingen zijn gemarkeerd met een input en output pijl.

In ieder geval is er nog een pressure controlregulator, die 2 slangen krijgt, maar ik weet niet of deze gemarkeerd zijn. Ook is er nog een koude start injector?

Ik heb de greenbooks gedownload (CI fuel injection system b21F maintanance and repair 76-) maar ik ben voor de laatste 3 slangetjes de weg kwijt.


Kan iemand omschrijven hoe ik de laatste 3 slangen aan moet sluiten.
Antwoord
#2
Kom net terug van vakantie .
Zal binnenkort 's kijken hoe 't zit....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
De aansluiting welke bovenop de verdeler zit gaat naar de controlpressureregelaar.
Deze komt op de aansluiting met de grote banjobout.
De kleine banjo op de contr.press.regelaar gaat naar de aansluiting welke naast de retourleiding op de verdeler zit.

plaatje bij 't praatje...

http://www.dubsquad.org/gallery/albums/u...ldizzy.jpg
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#4
;D Was dit probleem al een tijd aan het uitstellen.

Dus die CPR heeft een grote en een kleine banjo bout?

Die CPR lijkt dus op http://www.swedishautoparts.com/shop/cat...219159.jpg en die dikke bout zit op die foto (links)boven.


Dan moet het lukken.
Bedankt!

Als het niet lukt, ga ik http://forums.generationdub.com/showthread.php?t=31441 doorspitten.

Antwoord
#5
Citaat:Dus die CPR heeft een grote en een kleine banjo bout?

Die CPR lijkt dus op http://www.swedishautoparts.com/shop/cat...219159.jpg en die dikke bout zit op die foto (links)boven.


correct!!...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#6
Het plaatje klopt niet! ???

Het slangetje voor de koude start was net te kort. Logisch denken gaf de oplossing. De pijl uit de CI unit gaat naar de koude start.

4 en 6 zijn dus verwisseld.

Hij zit weer in elkaar en loopt weer.

Antwoord
#7
Citaat:Het plaatje klopt niet!

Grappig ...
De getoonde luchtweger is idd een iets ander type.
Ging er vanuit dat de leidingen wel op dezelfde plek zaten.
Hoe dan ook Big Grinoel bereikt!! Big Grin
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  welke nokkenas op een B23A op LPG? annoh 4 556 12 June 2024, 15:12
Laatste bericht: gydomatra
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 949 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  Motorsteun rechts origineel Volvo, waar te krijgen? TeunTimmermans 1 1.781 7 August 2021, 17:57
Laatste bericht: skidje
  Sensor locaties voor 52mm tellers Yezzz 6 5.224 17 May 2021, 08:41
Laatste bericht: DanielR
  Olielekkage, maar waar? Grey240Polar 22 13.334 18 May 2019, 09:33
Laatste bericht: Grey240Polar
  Welke motor B23A en B230A peterxvolvo 2 3.745 5 May 2019, 17:48
Laatste bericht: peterxvolvo
  Welke koppen zijn uitwisselbaar 245 GLT 1984 dwarswind 2 3.045 5 January 2018, 23:02
Laatste bericht: RM
  Olie melding losse slang MarcelVeld 5 5.858 1 August 2017, 06:34
Laatste bericht: Dirk342
  Welke curve bij 123 onsteking. Madman 3 3.915 30 October 2016, 13:32
Laatste bericht: Marc1970
  Olielekkage Volvo 240, maar waar? Erikvolvolvo 1 3.257 28 May 2016, 16:55
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)