12 October 2015, 11:26
In theorie blijft er benzine staan in de slang tot aan de vlotter of afsluiter maar ik vermoed dat de retourklep in de pomp niet al te best afsluit, of er niet is. Zodat dus de benzine in de nacht vrolijk terug loopt naar de tank. Geen probleem als je vlotterkamer nog vol staat, daar kan de motor wel een paar tellen op draaien, maar wel als je op LPG rijdt met een lege vlotterkamer. Doe zo'n doorzichtig filtertje tussen de afsluiter en de pomp, dan kan je in elk geval zien of daar benzine aankomt en blijft staan tot de volgende ochtend.
Anders, de elektrische pomp, of wegzetten op benzine. Dat de pomp niet/nauwelijks pompt op het toerental vd startmotor heb ik ook al gemerkt ja. Uiteindelijk haal ik dan de slang vd pomp en steek er een fles wasbenzine in.
Anders, de elektrische pomp, of wegzetten op benzine. Dat de pomp niet/nauwelijks pompt op het toerental vd startmotor heb ik ook al gemerkt ja. Uiteindelijk haal ik dan de slang vd pomp en steek er een fles wasbenzine in.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969