Voor mij (en herkenbaar voor anderen) is het een hele klus om dit zo goed mogelijk te doen.
Men onderschat wel eens hoeveel tijd er in zo'n project aan research en development gaan zitten.
Ben gisteren bijvoorbeeld zo'n 3 kwartier aan 't denken geweest hoe ik een vaste leiding voor de carterventilatie vast moest maken aan het blok.
En dan heb je nog geen ijzerzaag aangeraakt.
Of zo ben je echt uren aan 't googlen voor de eerder genoemde haakse oil-filter adapter en blijkt dat ie van een Jeep gaat passen.
Om vervolgens een hele ochtend bij sloperij "Rooie Ben" te zoeken naar zo'n ding.
Zo ontstaat dat achter elk custom-made onderdeel een verhaal zit .
Ook contacten waar je je spullen kan regelen zijn onmisbaar.
Gelukkig zit hier rond IJmuiden alles redelijk in de buurt.
Zo heb ik te maken met:
-Volvo Garage van West . Super meedenkend- en werkend. "HÃÃÃ Ed Turbo... "
-Autosloperij Rutte . "dat slangetje is alles? .Veel plezier ermee..."
-Nomag Beverwijk voor hydrauliek en pneumatiek.
-Motorenco Beverwijk voor de gekste maten aan boutjes en moertjes.
-Oud ijzerboer Broersen voor (RVS) strip ,hoeklijn en whatever " kijk achter maar of er wat ligt... "
-en verder nog wat laagdrempelige bedrijfjes /ZZP-ers waar je terecht kan.(Doe maar voor " een kratje bier" nivo )
Daarom respect voor alle thuissleutelaars die met minieme middelen toch projecten weten te realiseren.
Men onderschat wel eens hoeveel tijd er in zo'n project aan research en development gaan zitten.
Ben gisteren bijvoorbeeld zo'n 3 kwartier aan 't denken geweest hoe ik een vaste leiding voor de carterventilatie vast moest maken aan het blok.
En dan heb je nog geen ijzerzaag aangeraakt.
Of zo ben je echt uren aan 't googlen voor de eerder genoemde haakse oil-filter adapter en blijkt dat ie van een Jeep gaat passen.
Om vervolgens een hele ochtend bij sloperij "Rooie Ben" te zoeken naar zo'n ding.
Zo ontstaat dat achter elk custom-made onderdeel een verhaal zit .
Ook contacten waar je je spullen kan regelen zijn onmisbaar.
Gelukkig zit hier rond IJmuiden alles redelijk in de buurt.
Zo heb ik te maken met:
-Volvo Garage van West . Super meedenkend- en werkend. "HÃÃÃ Ed Turbo... "
-Autosloperij Rutte . "dat slangetje is alles? .Veel plezier ermee..."
-Nomag Beverwijk voor hydrauliek en pneumatiek.
-Motorenco Beverwijk voor de gekste maten aan boutjes en moertjes.
-Oud ijzerboer Broersen voor (RVS) strip ,hoeklijn en whatever " kijk achter maar of er wat ligt... "
-en verder nog wat laagdrempelige bedrijfjes /ZZP-ers waar je terecht kan.(Doe maar voor " een kratje bier" nivo )
Daarom respect voor alle thuissleutelaars die met minieme middelen toch projecten weten te realiseren.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.