28 June 2015, 10:05
Dat is een tijdje terug, de Volvo heeft een paar maanden bij een garage gestaan waardoor ik even niet op het forum was.
Hij ziet er qua uiterlijk inmiddels prima uit maar de techniek zorgt nog voor wat vraagtekens.
Soms ga je een paar stappen vooruit, en soms een beetje achteruit....
Na de APK liep de motor wat minder mooi, het afstellen van de Co was de vermoedelijke oorzaak.
Ik raakte over deze auto in gesprek met een monteur van een garage uit mijn woonplaats en die wilde gedurende de maanden dat er niet met de auto gereden mocht worden graag even de puntjes op de I zetten qua afstelling dus ik heb de auto in oktober bij hem neergezet.
Een paar keer langsgeweest vanaf begin Maart maar aldoor was 't druk en werd volgende week....en de week erop weer hetzelfde verhaal.
Ik heb mijn geduld tot het uiterste beproefd maar besloot in Juni maar dat het genoeg was en heb de Volvo weer met een boos gezicht opgehaald.
Er was van alle gedemonteerd en kreeg er een doos met alle losse materialen bij...spinnekop, luchtweger, warmloopregelaar, alle brandstofleidingen enz.
Het meeste heb ik nu weer op de goeie manier in elkaar gezet alleen bij de startpogingen blijkt er nu benzine in de olie te komen.
Ik heb de olie meteen afgetapt en compressie gemeten, dit is gelukkig nog goed.
Nu liggen de injectoren en de koude start injector los want ik wil weten waar die behoorlijke hoeveelheid benzine vandaan komt.
Als ik de brandstofpomp doorverbind en de luchtwegen zit in zijn rustpositie dan mogen de injectoren toch niet gaan inspuiten ?
Dit gebeurt nl wel na een seconde of 10 als de brandstofpomp loopt.
Ik vermoedde eerst dat de plunjer in de spinnekop vastzat maar dit is niet het geval, hij gaat soepel en keurig op en neer.
Wie heeft er een idee of dit al eens meegemaakt ?
Groet Cees
Hij ziet er qua uiterlijk inmiddels prima uit maar de techniek zorgt nog voor wat vraagtekens.
Soms ga je een paar stappen vooruit, en soms een beetje achteruit....
Na de APK liep de motor wat minder mooi, het afstellen van de Co was de vermoedelijke oorzaak.
Ik raakte over deze auto in gesprek met een monteur van een garage uit mijn woonplaats en die wilde gedurende de maanden dat er niet met de auto gereden mocht worden graag even de puntjes op de I zetten qua afstelling dus ik heb de auto in oktober bij hem neergezet.
Een paar keer langsgeweest vanaf begin Maart maar aldoor was 't druk en werd volgende week....en de week erop weer hetzelfde verhaal.
Ik heb mijn geduld tot het uiterste beproefd maar besloot in Juni maar dat het genoeg was en heb de Volvo weer met een boos gezicht opgehaald.
Er was van alle gedemonteerd en kreeg er een doos met alle losse materialen bij...spinnekop, luchtweger, warmloopregelaar, alle brandstofleidingen enz.
Het meeste heb ik nu weer op de goeie manier in elkaar gezet alleen bij de startpogingen blijkt er nu benzine in de olie te komen.
Ik heb de olie meteen afgetapt en compressie gemeten, dit is gelukkig nog goed.
Nu liggen de injectoren en de koude start injector los want ik wil weten waar die behoorlijke hoeveelheid benzine vandaan komt.
Als ik de brandstofpomp doorverbind en de luchtwegen zit in zijn rustpositie dan mogen de injectoren toch niet gaan inspuiten ?
Dit gebeurt nl wel na een seconde of 10 als de brandstofpomp loopt.
Ik vermoedde eerst dat de plunjer in de spinnekop vastzat maar dit is niet het geval, hij gaat soepel en keurig op en neer.
Wie heeft er een idee of dit al eens meegemaakt ?
Groet Cees