21 June 2015, 21:32
Kleppendeksel zelf gedaan . Begonnen met schuurpapier 600 en opbouwend naar waterproof 1000.
Daarna polijsten met Commandant cleaner.
En waar andere een nette oplossing zoeken voor de oliepomp ,pak ik gewoon de ijzerzaag.
De oliepomp laat ik gewoon op z'n plek zitten tijdens de operatie.
Eerst haal ik de zeef weg uit de aanzuigmond.
Daarna prop ik een stuk lap in de aanzuigleiding voorbij het zaagpunt.
Zo weet ik zeker dat er geen spaantje in de oliepomp komt.
Vervolgens de nieuwe lengte bepalen voor de B20 pan.
Ik houd zo'n cm over tussen carterbodem en aanzuigleiding.
Nadat het stuk eraf is gezaagd de randen goed ontbramen .
En als laatste de poetslap uit de zuigleiding trekken met evt. zaagsel.
Ik heb dit met mijn huidige B21ET blok ook gedaan en bevalt uitstekend.
Daarna polijsten met Commandant cleaner.
En waar andere een nette oplossing zoeken voor de oliepomp ,pak ik gewoon de ijzerzaag.
De oliepomp laat ik gewoon op z'n plek zitten tijdens de operatie.
Eerst haal ik de zeef weg uit de aanzuigmond.
Daarna prop ik een stuk lap in de aanzuigleiding voorbij het zaagpunt.
Zo weet ik zeker dat er geen spaantje in de oliepomp komt.
Vervolgens de nieuwe lengte bepalen voor de B20 pan.
Ik houd zo'n cm over tussen carterbodem en aanzuigleiding.
Nadat het stuk eraf is gezaagd de randen goed ontbramen .
En als laatste de poetslap uit de zuigleiding trekken met evt. zaagsel.
Ik heb dit met mijn huidige B21ET blok ook gedaan en bevalt uitstekend.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.