Schoonmaken is genoeg, maar wat vieze stat. regelkleppen meestal doen is dat de motor af wil slaan als-ie koud is, niet dat op en neer gaan. Maar het begint met schoonmaken, zeker als het zwart en vet is. Je poetst het er zo af, inweken hoeft niet.
Ik heb die instructies wel eens vertaald, maar hoe vind ik die ooit terug... Het afstellen komt erop neer dat de gasklep 'vrij' hangt als je het gaspedaal niet aanraakt.
Dan laat je de motor warmdraaien, sluit de slangen vd stat.regelklep af, zodat het stationair naar ca. 500 rpm valt. Zo niet, stel het bij met het kleine schroefje onderaan de stop vd gasklep naar 480-520 rpm.
Vervolgens de gasklepsensor, deze moet 'aan' klikken zodra de gasklep opent, en 'uit' klikken net voordat de gasklep op z'n ruststand komt.
Ik heb die instructies wel eens vertaald, maar hoe vind ik die ooit terug... Het afstellen komt erop neer dat de gasklep 'vrij' hangt als je het gaspedaal niet aanraakt.
Dan laat je de motor warmdraaien, sluit de slangen vd stat.regelklep af, zodat het stationair naar ca. 500 rpm valt. Zo niet, stel het bij met het kleine schroefje onderaan de stop vd gasklep naar 480-520 rpm.
Vervolgens de gasklepsensor, deze moet 'aan' klikken zodra de gasklep opent, en 'uit' klikken net voordat de gasklep op z'n ruststand komt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969