30 May 2015, 02:34
Hoi Siemen, dank je voor je uitgebreide verhaal/analyse. Ik beschik niet over een oscilloscoop om zaken uit te kunnen sluiten. Is er nog een andere manier om de stappenmotor aan de tand te voelen?
Is het mogelijk om de sleepcontacten in een stappenmotor te vervangen of wordt meestal het geheel vervangen?
Ga morgen in ieder geval eerst een aantal zaken demonteren, schoonmaken en weer monteren. Kan ik na demontage misschien nog een visuele controle doen? Waar moet ik dan op letten?
Ik laat weer van mij weten ...
Is het mogelijk om de sleepcontacten in een stappenmotor te vervangen of wordt meestal het geheel vervangen?
Ga morgen in ieder geval eerst een aantal zaken demonteren, schoonmaken en weer monteren. Kan ik na demontage misschien nog een visuele controle doen? Waar moet ik dan op letten?
Ik laat weer van mij weten ...
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]