26 May 2015, 21:39
edwin schreef:Weer een lekker sleutelprojectje hier.
Vergeet geen foto's bij te voegen.
Is een t5-je niet leuker?
Heeft een gunstiger inbouwlengte (in dit geval is groter niet altijd beter ;-) )
Succes met bouwen....
Estoque schreef:6 cilinder vind ik beetje jammer, als je dan toch veel werk doet om het allemaal passend te maken zou ik zelf voor een 5-pitter gaan. because noise!
Maar jouw auto is jouw auto, dus mijn mening moet je maar negeren
Ga je hem op kenteken zetten? want dan zou ik het gas zeker demonteren want dat is gewoon niet leuk voor een student/scholier (kan ik over meepraten). 1 op 8 op benzine is ook niet leuk voor een student, maar dat is nog te overzien.
En als je hem op kenteken zet, vergeet dan niet dat je bij het omkeuren bij de RDW papieren moet hebben van waar de motor vandaan komt. je mag een kopie van de papieren van de auto meenemen, want anders krijg je die 6 cilinders niet op kenteken.
(inhoud staat niet op kenteken, enkel het aantal cilinders)
ik heb zelf ook na zitten denken over een t5 motor hiervoor heb je een 6 cil nodig voor carterpan etc. plus een T5 is ook vrij prijzig.
ook heb ik nog niet gezegd dat ik het bij een standaard 6cil laat. ik begin met een standaard 6cil en zal het uiteindelijk niet meer snel genoeg vinden en weer meer willen. maar voor nu is een 6cil een vrij goedkope oplossing en is het een zeer goede basis om later veel meer vermogen uit te halen.