23 May 2015, 01:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 May 2015, 01:44 door Nicolaas H.)
Vrijdag bij Gideon geweest en hoewel we nog geen oplossong hebben hebben we wel het een en ander vastgesteld en uitgesloten. Ik hoop dat iemand van jullie het herkent ...
1. De LambdaSonde gaf een weerstand aan van 2,8 Ohm; we hebben hem gezond verklaard. Gelukkig!
2. De Luchtmassameter was 3.1 Ohm, helemaal goed volgens de boeken.
3. BDP sonde 199 Ohm gemeten. Ook goed, volgens mij
4. De motor loopt niet regelmatig stationair. In een tijdspanne van ongeveer 2 seconden loopt het toerental terug om weer sneller te draaien. Achter elkaar door. Ik heb er een filmpje van; Ik ga proberen dit te uploaden.
5. Het gasklephuis is niet lekkend; dit is tijdens het draaien met remmenreiniger getest.
6. Als je de gasrol twintig seconden aantrekt en je laat het dan los; slaat de motor af.
Na reset zijn de foutcodes: 2-2-1 en 2-3-1
Wie herkent dit afslaan [af en toe] en het onregelmatig stationair draaien?
1. De LambdaSonde gaf een weerstand aan van 2,8 Ohm; we hebben hem gezond verklaard. Gelukkig!
2. De Luchtmassameter was 3.1 Ohm, helemaal goed volgens de boeken.
3. BDP sonde 199 Ohm gemeten. Ook goed, volgens mij
4. De motor loopt niet regelmatig stationair. In een tijdspanne van ongeveer 2 seconden loopt het toerental terug om weer sneller te draaien. Achter elkaar door. Ik heb er een filmpje van; Ik ga proberen dit te uploaden.
5. Het gasklephuis is niet lekkend; dit is tijdens het draaien met remmenreiniger getest.
6. Als je de gasrol twintig seconden aantrekt en je laat het dan los; slaat de motor af.
Na reset zijn de foutcodes: 2-2-1 en 2-3-1
Wie herkent dit afslaan [af en toe] en het onregelmatig stationair draaien?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]