17 May 2015, 02:13
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 May 2015, 02:15 door Potvisboer.)
Ja hoor, dat is in principe juist. Op mijn 91'er zit hij ook zo, Boschnummer 0 258 003 034 met een langere draad in tegenstelling tot de 0 258 003 957 met kortere draad die dan vermoedelijk in de voorpijp hoort.
Wat wel lijkt te verschillen is dat je volgens mij een nieuwer type katalysator hebt met ringpakking en losse flens, in tegenstelling tot mijn katalysator met vaste flens. Wat je hebt hangt weer af van het chassisnummer. Als er tegelijkertijd met de verandering van die flenzen ook een ander type lambdasonde is ingevoerd zou dat dus kunnen betekenen dat een van ons met een niet-origineel type sonde rondrijdt. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat er technische verschillen bestaan (en dus foutcodes en bijna afslaan worden veroorzaakt) afgezien van de draadlengte.
Maar als je serieus twijfelt aan de staat van je sonde en je bent een keer in de buurt van Utrecht, ik heb die van mij 2 dagen terug nog vervangen. Kunnen we best even uitwisselen om te kijken of dat verbetering oplevert. Tenminste, als die van jou een beetje makkelijk los wilt komen
Wat wel lijkt te verschillen is dat je volgens mij een nieuwer type katalysator hebt met ringpakking en losse flens, in tegenstelling tot mijn katalysator met vaste flens. Wat je hebt hangt weer af van het chassisnummer. Als er tegelijkertijd met de verandering van die flenzen ook een ander type lambdasonde is ingevoerd zou dat dus kunnen betekenen dat een van ons met een niet-origineel type sonde rondrijdt. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat er technische verschillen bestaan (en dus foutcodes en bijna afslaan worden veroorzaakt) afgezien van de draadlengte.
Maar als je serieus twijfelt aan de staat van je sonde en je bent een keer in de buurt van Utrecht, ik heb die van mij 2 dagen terug nog vervangen. Kunnen we best even uitwisselen om te kijken of dat verbetering oplevert. Tenminste, als die van jou een beetje makkelijk los wilt komen
