14 May 2015, 01:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 May 2015, 01:14 door Nicolaas H.)
Ik was vanavond bij Gideon met de GLE, eigenlijk voor iets anders namelijk de Cruise Control. Om het een en ander te checken moest de tellerbak even aan de kant. Gideon ontdekte dat de aansluiting van de Lambda sensor niet op de snelheidsmeter zat geprikt maar er los bij hing. Toen alles weer naar behoren was aangesloten ging prompt het lampje voor de Lambda sonde branden. Het stationair draaien leek mij ook wat sneller te gaan. Het lijkt dus inderdaad zaak om deze sonde te vervangen.
De weerstand van de [drie-aderige] toerentalsensor bedraagt 190 Ohm met een onbetrouwbare meter. Ik wilde het thuis in het donker met mijn eigen meter nog eens nameten maar kreeg de stekker niet los. Hoe werkt dat???
De isolatie is wel losgekomen; ik ga dat morgen isoleren met tape. Tenminste als blijkt dat de weerstand echt in orde is.
Het inhouden gebeurde vandaag ook op LPG toen ik het gas losliet voor een bocht. Ik had toen al 20 minuten gereden. Hij sloeg zelfs af! Kon hem tijdens het uitrollen wel meteen weer aan de praat krijgen door te starten. Het sturen gaat dan ook zwaarder. Is godzijdank daarna niet meer gebeurd.
Het gaat om een G2 LPG-installatie.
Gideon, nog heel erg bedankt voor je hulp!
Is de Lambda sonde voor eeuwig kapot of reparabel?
De weerstand van de [drie-aderige] toerentalsensor bedraagt 190 Ohm met een onbetrouwbare meter. Ik wilde het thuis in het donker met mijn eigen meter nog eens nameten maar kreeg de stekker niet los. Hoe werkt dat???
De isolatie is wel losgekomen; ik ga dat morgen isoleren met tape. Tenminste als blijkt dat de weerstand echt in orde is.
Het inhouden gebeurde vandaag ook op LPG toen ik het gas losliet voor een bocht. Ik had toen al 20 minuten gereden. Hij sloeg zelfs af! Kon hem tijdens het uitrollen wel meteen weer aan de praat krijgen door te starten. Het sturen gaat dan ook zwaarder. Is godzijdank daarna niet meer gebeurd.
Het gaat om een G2 LPG-installatie.
Gideon, nog heel erg bedankt voor je hulp!
Is de Lambda sonde voor eeuwig kapot of reparabel?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]