7 May 2015, 23:16
Als het goed is gezien de leeftijd van je volvo, dan heb je een K jettronic oftewel een mechanische injektie systeem op de volvo zitten. Dit is te zien aan het feit dat er allemaal metalen benzine slangetjes naar de kop lopen vanaf de zogenaamde spinnenkop.
Gezien het feit dat toen de anwber er benzine in spoot de auto meteen startte gok ik op een defekt of althans een bijna defekt brandstof relais. Of op het moment van starten krijgt het relais geen stroom waardoor er ook geen brandstof druk is terwijl als het contact op de normale stand staat het relais wel spanning krijgt.
Dit stroomdraadje wat daarvoor zorgt zit op de 2e schuif aansluiting van de startmotor.
Of er maakt in de zekeringenkast een zekering geen goed contact.
Noodoplossing kan zijn om een drukknop in te bouwen waarmee je rechtstreeks spanning op je benzinepomp kan zetten. Als hij dan wel elke keer gewoon start dan weet je waar je het probleem zoeken moet
Gezien het feit dat toen de anwber er benzine in spoot de auto meteen startte gok ik op een defekt of althans een bijna defekt brandstof relais. Of op het moment van starten krijgt het relais geen stroom waardoor er ook geen brandstof druk is terwijl als het contact op de normale stand staat het relais wel spanning krijgt.
Dit stroomdraadje wat daarvoor zorgt zit op de 2e schuif aansluiting van de startmotor.
Of er maakt in de zekeringenkast een zekering geen goed contact.
Noodoplossing kan zijn om een drukknop in te bouwen waarmee je rechtstreeks spanning op je benzinepomp kan zetten. Als hij dan wel elke keer gewoon start dan weet je waar je het probleem zoeken moet

