Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Volvoïsten,
Aangezien de meeste hier wat langer in het Volvo wereldje zitten dan mij, dacht ik even een topic aan te maken voor een misschien toekomstig project.
Nou wou ik m'n 142 eigenlijk langzaam weer een beetje op orde maken en misschien ooit is een B2xx blok erin gaan leggen, maar nu heb ik wat zitten te googelen alleen
heb ik weinig bruikbare informatie kunnen vinden (hoofdzakelijk mis ik de foto's). Nu ben ik bekend met Tinustechniek waar al een aantal duidelijke verhalen zijn geschreven over
het transplanteren van een B2xx motor naar een klassieker, echter zou ik wat meer buildlogs/verslagen van de personen zelf zien om er achter te komen waar hun de problemen tegen
kwamen en hoe de meeste zo'n verbouwing hebben voltooid.
Hopelijk heeft èèn van jullie een paar linkjes waar ik wat aan kan hebben ;D
Groeten Chris
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik en mn broertje zitten met het zelfde idee. We stuitten een beetje op de toelating bij de RDW. En dan ben ik met name benieuwd naar de vrijstelling die pre 1973 autos hebben.
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...8#msg85658
Er staat nu een geschikte auto te koop, daar gaan we zaterdag kijken.
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Zit daar toevallig een grijze 740 estate omheen?
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
Ooooooooh, maar een B20 kan zo mooi lopen
Zet dr' injectie op (LH2.4 van een B230F) en wat leuke onderdeeltjes en hoppa, karren maar 8)
RDW is toch niet zo'n probleem met een B2xx in een 140? Of is dat toch weer anders ivm bouwjaar?
760 | Groen | Snel
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Ik denk eerlijk gezegd dat je juist in het voordeel zit met het bouwjaar. Ik denk dat Edwin daar wel meer over weet aangezien hij een B21ET in z'n Amazon heeft geschroefd.
@flip
Momenteel zit d'r een B20F in m'n karretje met de Djet en volgens mij zijn dat de meest verschrikkelijke systemen ooit gemaakt. Momenteel backfired (LPG) die al als je de auto langzaam laat uitrollen bij een stoplicht, maar dat is voor een andere keer. Misschien dan toch even verdiepen in de LH2.4 op een B20.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
als je D-jet hebt heb je al zo goed als alles om er MS oid op te zetten. LH kan ook, heb op turbobricks wel eens mensen LH 2.2 er op zien zetten, LH 2.4 kan ook. Maar omdat die systemen niet zo gemakkelijk zelf zijn aan te passen (qua mapping) misschien toch kijken naar MS en co.
Bij motorwissel, bij ons vroegen ze toen naar de herkomst van de motor. Misschien handig om te zorgen voor een koopcontract van het blok of de donor auto, incl chassisnummer/motornummer etc.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
[quote=DopdeDouwer ]
Ik en mn broertje zitten met het zelfde idee. We stuitten een beetje op de toelating bij de RDW. En dan ben ik met name benieuwd naar de vrijstelling die pre 1973 autos hebben.
Geen probleem voor alle auto's voor 1993 gelden de keurings eisen vanaf de geboorte dag van het baasje.
ofwel je hupst er een andere engine in gaat naar de rdw auto wordt ge-apkt en wordt even naar de motor gekeken of het netjes is gedaan.
na goedkeuring lekker rond tobben.
en verder vraag het niet bij de vrouwen aan de receptie van het rdw want die sturen je naar het circuit van flevoland om hem daar te keuren. al met al weet zelfs de rdw het allemaal maar half. tegen mij zeiden ze dat de turbo en intercooler niet extra bij het kenteken komen staan en dus niet extra hoeft te laten keuren
ik heb b230fk/ft met LH 2.4 rijd als een trein in 242
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
lees voor al deze gevallen de topic van Bozzma.... en http://www.bs-autotune.nl/content/view/82/92/ , op korte (redelijk korte) termijn op m'n B20
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
nick740 schreef:DopdeDouwer schreef:Ik en mn broertje zitten met het zelfde idee. We stuitten een beetje op de toelating bij de RDW. En dan ben ik met name benieuwd naar de vrijstelling die pre 1973 autos hebben.
Geen probleem voor alle auto's voor 1993 gelden de keurings eisen vanaf de geboorte dag van het baasje.
ofwel je hupst er een andere engine in gaat naar de rdw auto wordt ge-apkt en wordt even naar de motor gekeken of het netjes is gedaan.
na goedkeuring lekker rond tobben.
en verder vraag het niet bij de vrouwen aan de receptie van het rdw want die sturen je naar het circuit van flevoland om hem daar te keuren. al met al weet zelfs de rdw het allemaal maar half. tegen mij zeiden ze dat de turbo en intercooler niet extra bij het kenteken komen staan en dus niet extra hoeft te laten keuren
ik heb b230fk/ft met LH 2.4 rijd als een trein in 242 Dat weet ik dus niet zeker. Ik kan me voor stellen dat het bij een 240 minder een probleem is want die motoren zijn daar ook in geleverd. Dan geldt inderdaad jouw verhaal en dat is ook wat Flip bijvoorbeeld heeft gedaan bij zijn 760.
In een 140 waren de B18 en B20 de enige benzine motoren, dus daarom misschien meer een probleem, B2XX motoren zijn daar nooit geleverd.
Hoe heb jij het geregeld dan nick? Ben je uiteindelijk ook langs geweest bij de RDW of alleen gebeld?
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
Zoals de RDW man he mij vertelde had ik ook een BMW V8 mogen plaatsen, mist netjes gedaan. Ze letten op het vrij lopen van stuurstang, juiste motorsteunen etc.
Ik heb toen ik dit wist een keuringsafspraak gemaakt (bij RDW station, kan misschien ook via internet?) en was zo gedaan.
760 | Groen | Snel
|