26 March 2015, 09:09
K-jet icm met LPG schijnt wat lastig te zijn.
Maar ik rij niet op gas en ga het ook niet overwegen .
De turbo die ik ga gebruiken is de 15G die ik nu ook op mijn B21ET heb zitten .Deze heeft een MBC die ingesteld staat op 0,6 bar.
Ik schat dat de hele opzet straks zo'n 160pk geeft met 250 nm koppel .
Niet bijster veel ,maar voldoende om comfortabel , betrouwbaar ,en snel genoeg te cruisen.
Wat mij vooral gemotiveerd heeft is dat dit blok "nieuw "is tov mijn oude blokje.
Die komt uit '83 ,heeft zeker rond de 4 ton gedraaid en krijgt last van de beruchte pistonslap met koude motor.
En elke andere 5e hands B21ET heeft vrijwel dezelfde historie.
Het reviseren van zo'n blok kost al gauw meer dan het prijsje wat ik voor dit blok betaald heb.
En mocht je al tegen een redelijke B21ET oplopen dan is de prijs daar ook naar (250 -300 euro)
Ik heb nu voor 200 euro een perfecte B230FK met goede turbo.
...keus snel gemaakt dus...
Maar ik rij niet op gas en ga het ook niet overwegen .
De turbo die ik ga gebruiken is de 15G die ik nu ook op mijn B21ET heb zitten .Deze heeft een MBC die ingesteld staat op 0,6 bar.
Ik schat dat de hele opzet straks zo'n 160pk geeft met 250 nm koppel .
Niet bijster veel ,maar voldoende om comfortabel , betrouwbaar ,en snel genoeg te cruisen.
Wat mij vooral gemotiveerd heeft is dat dit blok "nieuw "is tov mijn oude blokje.
Die komt uit '83 ,heeft zeker rond de 4 ton gedraaid en krijgt last van de beruchte pistonslap met koude motor.
En elke andere 5e hands B21ET heeft vrijwel dezelfde historie.
Het reviseren van zo'n blok kost al gauw meer dan het prijsje wat ik voor dit blok betaald heb.
En mocht je al tegen een redelijke B21ET oplopen dan is de prijs daar ook naar (250 -300 euro)
Ik heb nu voor 200 euro een perfecte B230FK met goede turbo.
...keus snel gemaakt dus...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.