14 February 2015, 12:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 February 2015, 12:39 door edwin.)
Ik ben van de T3 over gegaan naar de 13c.Dat was dus niks.En daarna pas het 15G pad bewandeld.
Als ik nou van een T3 meteen naar een 15G was gegaan kon ik zeggen of dat wat uitmaakte.
Feit is dat de 15G een -pakweg- 15 jaar jonger ontwerp is.
Gevoelsmatig ga ik dan voor de 15G.
De 13C is tegenover de 15G gewoon rubbisch.
Tik maar eens in google "13c 15g" en je vindt ellenlange discussies waarin de 15G het wint van de 13C.
Vergelijking tussen een T3 en een 15G levert niet echt een winnaar op.
Voor jouw komt de 15G het beste uit want je olie toe- en afvoer zijn gewoon weer te gebruiken.
Tja...het intercoolerverhaal...
Natuurlijk is dat ÃÃn van de beste upgrades die je als eerste moet doen.
levert toch zo'n 15pk extra op
En daarna komen pas grotere turbo's ,spruitstukken,downpipes etc. aan de beurt.
Maar voor mij wordt het weer een heel project om nu nog een intercooler in te bouwen .
Ook is het nu een auto waar ik soms bang van wordt (en mijn vrouw nog meer).
155 pk in een 1100 kg wegend auto is zat.
Het is goed zo....
Als ik nou van een T3 meteen naar een 15G was gegaan kon ik zeggen of dat wat uitmaakte.
Feit is dat de 15G een -pakweg- 15 jaar jonger ontwerp is.
Gevoelsmatig ga ik dan voor de 15G.
De 13C is tegenover de 15G gewoon rubbisch.
Tik maar eens in google "13c 15g" en je vindt ellenlange discussies waarin de 15G het wint van de 13C.
Vergelijking tussen een T3 en een 15G levert niet echt een winnaar op.
Voor jouw komt de 15G het beste uit want je olie toe- en afvoer zijn gewoon weer te gebruiken.
Tja...het intercoolerverhaal...
Natuurlijk is dat ÃÃn van de beste upgrades die je als eerste moet doen.
levert toch zo'n 15pk extra op
En daarna komen pas grotere turbo's ,spruitstukken,downpipes etc. aan de beurt.
Maar voor mij wordt het weer een heel project om nu nog een intercooler in te bouwen .
Ook is het nu een auto waar ik soms bang van wordt (en mijn vrouw nog meer).
155 pk in een 1100 kg wegend auto is zat.
Het is goed zo....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.