27 April 2006, 18:12
Zo'n VSI-systeem zou natuurlijk prachtig zijn, maar ik ben een beetje bang van de kostprijs. Alhoewel ik natuurlijk de onderdelen kan gebruiken van de LPI van mijn saab (een SGIS van bigas), of niet soms?
Dan zou ik dus, als ik het goed begrepen heb uit jou topic "Homebrew Megasquirt" alleen nog maar zo'n Megasquirt nodig hebben?
Maar hoeveel kost die en aangezien ik er zelf geen kaas van gegeten heb om die zelf te installeren, is daar veel werk aan om dit te laten doen?
't is natuurlijk wel een mooi systeem, aangezien je het vermogen nog wat kan opdrijven en vooral het verbruik wat terugdrijven (van 1/7 bij een gewone installatie naar 1/10). Dat scheelt toch snel wat litertjes LPG als je naar het zuiden rijd!!!
En zo'n NECAM, weet iemand of die gemakkelijk te vinden zijn in Nederland, in België blijkbaar niet?
De carburateur zal inderdaad de laatste optie zijn aangezien ik dan zelfs vermogen verlies op benzine. Wel is het voor mij niet zo moeilijk om aan een carburateur te geraken voor een mooi prijsje. Maar ik kan hem wel niet zelf plaatsen.
'k heb nu eigenlijk al drie mogelijkheden, wat het uiteindelijk des te moeilijker maakt om te kiezen!
Maar ja, 'k heb ondertussen nog mijn Saabke om goedkoop mee rond te toeren, 'k sta natuurlijk wel te popelen om met mijn GLT wat kilometers af te leggen, 't is te jammer om hem deze zomer de zon niet te laten zien. En eigenlijk heb ik wat plaatsgebrek in mijn Saab om deze zomer op reis te gaan.
Dan zou ik dus, als ik het goed begrepen heb uit jou topic "Homebrew Megasquirt" alleen nog maar zo'n Megasquirt nodig hebben?
Maar hoeveel kost die en aangezien ik er zelf geen kaas van gegeten heb om die zelf te installeren, is daar veel werk aan om dit te laten doen?
't is natuurlijk wel een mooi systeem, aangezien je het vermogen nog wat kan opdrijven en vooral het verbruik wat terugdrijven (van 1/7 bij een gewone installatie naar 1/10). Dat scheelt toch snel wat litertjes LPG als je naar het zuiden rijd!!!
En zo'n NECAM, weet iemand of die gemakkelijk te vinden zijn in Nederland, in België blijkbaar niet?
De carburateur zal inderdaad de laatste optie zijn aangezien ik dan zelfs vermogen verlies op benzine. Wel is het voor mij niet zo moeilijk om aan een carburateur te geraken voor een mooi prijsje. Maar ik kan hem wel niet zelf plaatsen.
'k heb nu eigenlijk al drie mogelijkheden, wat het uiteindelijk des te moeilijker maakt om te kiezen!
Maar ja, 'k heb ondertussen nog mijn Saabke om goedkoop mee rond te toeren, 'k sta natuurlijk wel te popelen om met mijn GLT wat kilometers af te leggen, 't is te jammer om hem deze zomer de zon niet te laten zien. En eigenlijk heb ik wat plaatsgebrek in mijn Saab om deze zomer op reis te gaan.
aab 99 bj 81 (opgeroest)<br />Saab 900 bj 93 (verkocht)<br />Volvo 240 GLT bj 89 (Estate)