25 June 2014, 22:51
Voordat ik de koppakking heb vervangen heb ik nog compressie gemeten, dit was meer dan 145 psi op alle cilinders, een stuk beter dan de vorige 2 motoren! Lekken doet hij ook absoluut niet.
Als de motor stationair draait, en ik trek de carterontluchtingsslang los (die op de olievuldop) dan komt er een hoop lucht uit, als ik gas geef is dit niet zo. Net een flink end met die slang los gereden, en de stank van olieverbranden is al een stuk minder geworden, maar nog niet weg... Kan ik die carterontluchtingsaansluiting niet gewoon in een catchtankje uit laten komen ipv op de inlaat? En dan misschien hetzelfde doen met die ontluchtingsaansluiting die links van het blok zit, naast de peilstok?
Als de motor stationair draait, en ik trek de carterontluchtingsslang los (die op de olievuldop) dan komt er een hoop lucht uit, als ik gas geef is dit niet zo. Net een flink end met die slang los gereden, en de stank van olieverbranden is al een stuk minder geworden, maar nog niet weg... Kan ik die carterontluchtingsaansluiting niet gewoon in een catchtankje uit laten komen ipv op de inlaat? En dan misschien hetzelfde doen met die ontluchtingsaansluiting die links van het blok zit, naast de peilstok?