Die olie wordt gewoon verbrand gok ik, mijn 144 doet dat ook (in iets mindere mate maar zeker merkbaar) bij hogere snelheden op lange afstand, ik zie het als extra brandstof.
Bij elke keer dat de zuiger omhoog gaat, gaat er olie mee omhoog tegen de cilinderwand. Normaal zou 99,99% daarvan weer naar beneden gehaald worden door de olieschraapveer maar die dingen slijten ook. Of de olie-doorvoergaatjes in de zuiger zijn wat dichtgekoekt, iets is niet meer zoals bedoeld.
Zuigerveergroeven slijten ook en spelen een belangrijke rol in olie en verbrandingsdruk-controle. Mooi artikel over zuigerveren: http://www.amt.nl/PageFiles/17459/002_20...rdelen.pdf
Bij elke keer dat de zuiger omhoog gaat, gaat er olie mee omhoog tegen de cilinderwand. Normaal zou 99,99% daarvan weer naar beneden gehaald worden door de olieschraapveer maar die dingen slijten ook. Of de olie-doorvoergaatjes in de zuiger zijn wat dichtgekoekt, iets is niet meer zoals bedoeld.
Zuigerveergroeven slijten ook en spelen een belangrijke rol in olie en verbrandingsdruk-controle. Mooi artikel over zuigerveren: http://www.amt.nl/PageFiles/17459/002_20...rdelen.pdf
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969