23 March 2014, 14:55
Even een update van de 244 Turbo.
Na het starten van de auto kwamen er witte rookwolken en liep de motor beroerd waardoor de dacht dat de koppakking stuk was.
Ondertussen ben ik wat verder gaan zoeken en is er toch nog een restje oude brandstof oorzaak van die rook !, ik had nl de tank per ongeluk helemaal leeg gemaakt met alle startpogingen.
Toen (voor de kop los te halen gelukkig) compressie gemeten en een keurige 9,5 op alle cylinders. De injectoren even losgehaald en het sproeibeeld bekeken.
Dat was niet zo fraai, deze heb ik ultrasoon laten reinigen.
Ik constateerde ook erg natte bougies, dus toen een andere brandstofrelais gehaald bij nordicar, de vonkversterker en alle aansluitingen gereinigd.
Na montage van het relais een heel ander beeld !
Overal stroomde benzine uit (en niet zo zuinig ook) alleen er was geen vonk meer te vinden.
Bij Nordicar even nagevraagd....bleek ik een verkeerd relais gehad te hebben hahaha.
Affin, snel weer terug gegaan en omgeruild voor de goeie, toen was er weer een vonk en de pompen liepen keurig.
De gereinigde injectoren zaten weer in de kop maar nog steeds een erg natte bougie en no startte di motori.
Hoewel de luchtweger goed aansluit toch maar even de spinnekop gedemonteerd, hier had ik dus een foutje te pakken want de regelnaald zat muurvast bovenin.
Ik heb gelezen dat t weinig zin heeft om hiermee te gaan forceren.
Gisteravond naar een forumlid gereden in Brabant, bleek alleen niet de goeie te hebben.
Vandaag een complete juiste gedemonteerde gevonden zelfs op 10 minuten afstand hahaha
Vanmiddag sleutelen...ben benieuwd !
Na het starten van de auto kwamen er witte rookwolken en liep de motor beroerd waardoor de dacht dat de koppakking stuk was.
Ondertussen ben ik wat verder gaan zoeken en is er toch nog een restje oude brandstof oorzaak van die rook !, ik had nl de tank per ongeluk helemaal leeg gemaakt met alle startpogingen.
Toen (voor de kop los te halen gelukkig) compressie gemeten en een keurige 9,5 op alle cylinders. De injectoren even losgehaald en het sproeibeeld bekeken.
Dat was niet zo fraai, deze heb ik ultrasoon laten reinigen.
Ik constateerde ook erg natte bougies, dus toen een andere brandstofrelais gehaald bij nordicar, de vonkversterker en alle aansluitingen gereinigd.
Na montage van het relais een heel ander beeld !
Overal stroomde benzine uit (en niet zo zuinig ook) alleen er was geen vonk meer te vinden.
Bij Nordicar even nagevraagd....bleek ik een verkeerd relais gehad te hebben hahaha.
Affin, snel weer terug gegaan en omgeruild voor de goeie, toen was er weer een vonk en de pompen liepen keurig.
De gereinigde injectoren zaten weer in de kop maar nog steeds een erg natte bougie en no startte di motori.
Hoewel de luchtweger goed aansluit toch maar even de spinnekop gedemonteerd, hier had ik dus een foutje te pakken want de regelnaald zat muurvast bovenin.
Ik heb gelezen dat t weinig zin heeft om hiermee te gaan forceren.
Gisteravond naar een forumlid gereden in Brabant, bleek alleen niet de goeie te hebben.
Vandaag een complete juiste gedemonteerde gevonden zelfs op 10 minuten afstand hahaha
Vanmiddag sleutelen...ben benieuwd !