14 March 2014, 11:59
Dank je wel voor t antwoord, ik loop er even doorheen en zal alles nogmaals controleren !
Vanmiddag ben ik vrij dus ik die topic van de K jetronic goed doornemen en hou jullie op de hoogte !
Thanks
Ticcie schreef:Purmerend is me net even te ver om langs te gaan, maar wellicht dat t online ook gaat.
Even ivmeen paar zaken die jij hebt vervangen hebt:
- Weet je zeker dat je de distr.riem goed hebt vervangen en de merktekens allen tegenover elkaar hebt staan?
Ja motor een paar keer rondgedraaid en de tekens staan allemaal in lijn
- weet je zeker dat je ontsteking (ongeveer) op tijd staat? En dat t koper in je verdeelkap en rotor redelijk schoon is?
Brandschoon
- weet je zeker dat je bougiekabels goed hebt aangesloten qua volgorde
eeeuhh zou wel prutserig zijn maar 1-3-4-2 is nu de volgorde en de kabel van 1 zit op de verdeelkap t/o de eerste cylinder vooraan
(Allemaal wel es gehad, dus schaam je niet en ik weet niet wat je klus niveau is)
Dan qua inspuiting:
Lees goed het verhaal kaasie door in t topic hoe breng ik m'n kjet weer op gang na 5jr - aardig van toepassing hier :-)
- vervang de rubbertjes rond de injectoren
- test de injectoren door ze eruit te halen en laat ze in een fles spuiten en controleer de soort straal. Staat precies beschreven in t topic. Wel belangrijk, een 'pisser' kan ervoor zorgen dat de oliefilm op je cyl.wand weg wordt gespoeld
- test de brandstofpompen, je hebt er 2. Eentje onder de auto thv je achterwiel, die hoor je als je de auto op contact zet. Die zet de zaak op druk en vlgs mij goed teken dat dit nog werkt. Je hebt ook nog een pompje in je tank zitten met een filtertje eraan. Doet dat pompje t en hoe is t met dat filtertje. Te bereiken via dekseltje in de carrosserie boven je tank. Je kunt de brandstofpomp kort constant aanzetten door zekering 4 en 6 even door te verbinden in je zekeringkastje.
Dat ga ik 's even doen, doe tankpomp en filter controleren
- heb je t brandstoffilter vernieuwd wat tegen je schutbord zit en zit er verse benzine in? Het schijnt dat de huidige benzine vrij snel veroudert
die is nieuw en de benzine is ook kakelvers, volledig doorgespoeld en geleegd voor er nieuwe in te gooiien.
Maar kijk vooral ook naar de luchtweger. Onder die grote rubberen balg zit een luchtweger die je injectiesysteem regelt. Als ie nu verzuipt door de benzinelucht die je ruikt, is er een aardige kans dat die niet terugvalt. De pannenkoek zou keurig moeten liggen als je m open maakt nu. Kansje dat dit t is denk en hoop ik...
De pannekoek zit helemaal boven sluit als t ware aan met de behuizing.
Succes... Lastig zoeken....
Vanmiddag ben ik vrij dus ik die topic van de K jetronic goed doornemen en hou jullie op de hoogte !
Thanks