-wj- schreef:Dag mensen, een tijdje geleden naar de Ardennen geweest met onze 39 jaar oude 145, en in principe ging dat allemaal prima.Beide motoren blijken dat te hebben, dus de vorige was waarscihijnlijk ook niet nieuw meer.
Op een gegeven moment reden we een 19% helling af, in de 2e versnelling en hoofdzakelijk op de motor afremmend. Onderaan gekomen kon het gas er weer op, en er stond toch wel 30 seconden lang een grote blauwe pluim achter de autoQua vermogen was er niets aan de hand, en nog steeds niet eigenlijk. Maar als ik nu op een stoplicht afrij en de auto in de versnelling weer op de motor af laat remmen, dan begint ie wederom de olie uit het carter te trekken. Hierdoor is het olieverbruik wat hoger dan normaal
Iemand enig idee wat er hier aan de hand is en wat ik er aan kan doen ?
bovenstaande is niet meer van toepassing!
Inmiddels ben ik een motor verder, en ook na vervangen klepsteelrubbers een hoog olieverbruik, 1 liter op 150 km. wat kan dit nog meer zijn?
Klepsteelrubbers vervangen heeft weinig zin als de klepgeleiders helemaal uitgelubberd zijn.

Qua vermogen was er niets aan de hand, en nog steeds niet eigenlijk. Maar als ik nu op een stoplicht afrij en de auto in de versnelling weer op de motor af laat remmen, dan begint ie wederom de olie uit het carter te trekken. Hierdoor is het olieverbruik wat hoger dan normaal