19 January 2015, 13:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 January 2015, 13:19 door Marc1970.)
De ontstekingsmodule is of het doosje achter de linkerkoplamp of de ontstekings-ECU in de auto, geen van beide gaan zomaar stuk. Of ooit stuk. Beide zijn nodig voor het tijdig aarden van de bobine waardoor deze ontlaadt en de vonk ontstaat etc. Dus behalve dat er een plus aan de ene kant vd bobine moet zijn (die heeft de inbouwer nu blijkbaar vastgesteld), hoort er een min aan de andere kant te verschijnen.
Ik heb een 1993 Vialle G2 AMS inbouwschema waar wel gerommeld wordt met de ontsteking en een 'ignition adaptor' wordt toegevoegd voor weetikwat maar het zal wel nodig zijn. Dat zijn (waren) lambda systemen met een stappenmotor op de verdamper, er zijn ook simpeler versies mogelijk.
Ik heb een 1993 Vialle G2 AMS inbouwschema waar wel gerommeld wordt met de ontsteking en een 'ignition adaptor' wordt toegevoegd voor weetikwat maar het zal wel nodig zijn. Dat zijn (waren) lambda systemen met een stappenmotor op de verdamper, er zijn ook simpeler versies mogelijk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969