Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor over zijn toeren, kosten 8100-9600 euro, kan redenatie Volvo Nl kloppen?
#43
240diesel schreef:Het is ook wel de zotheid gekust zeg; eerst reken je even 12,50 / liter af voor nieuwe olie, vervolgens "giet" de motor er even een paar liter diesel bij (á 1,46 / liter), je tapt de helft af en kan door kachelen met een inferieur mengsel tot de volgende beurt.

Ik denk dat laboranten van de gerenommeerde oliemerken echt een rolberoerte krijgen van het mengsel dat er in je carter zit als je "afgetapt" de dealer verlaat.
Moderne oliën bevatten tal van dopes om o.a. viscositeit te bewaken/behouden (naast tal van andere dopes) wat zal er alleen al van de viscositeit overblijven na bijmenging van een aantal liter dieselolie????

Dat de turbo als eerste de geest geeft is niet zo verwonderlijk, dat onderdeel is het meest gevoelig voor slechte smeeromstandigheden.
Geloof mij, alle milieu-bevorderende maatregelen werken uiteindelijk contraproduktief ten aanzien van datzelfde milieu.Of hebben op z'n minst bij lange na niet het effect waar zo hoog over op gegeven wordt.

-verhaal van TS is al een voorbeeld op zich, menig oldtimer rijdt nog rond met originele blokje, deze V50 gaat al vroegtijdig een ruilhart in.Het maken/reviseren/vervoeren/plaatsen van dat ruilhart is net zo goed milieubelastend. En dan al die wereldwijde regeneratiepogingen, ik krijg het gevoel dat er iedere week een olietanker europa aan doet om alleen de olie te komen brengen die nodig is voor alle extra inspuitingen die ook nog niet eens leiden tot een afgemaakt regeneratieproces. En wat te denken van EGR-systemen, hoe verzin je het; een motor die "z'n eigen stront moet vreten".Maar ja, EUROPA legt doodleuk op dat dan-en-dan de uitstoot niet meer dan zus-en-zo mag zijn. Fabrieken moeten dus wel..............

-het zwalkende oldtimerbeleid, hier reeds veelbesproken, hoe veel oldtimers die op schoon LPG liepen worden "gestimuleerd" om weer op minder schone benzine te gaan rijden.

Mja, dat 'schoon' op lpg gaat niet helemaal op bij een ongeregelde installatie die in de gemiddelde oldtimer ligt.

Citaat:-elektrische auto geen uitstoot, klopt alleen jammer dat het accu-tje met o.a. kolengestookte centrales wordt geladen die kennelijk niets uitstoten.Ook jammer dat de elektrische auto's als een F1-wagen bij de verkeerslichten wegsprinten.Daarmee gaat veel kostbare (elektrische) energie verloren, laat staan als de verbrandingsmotor ook nog aangesproken wordt om een nóg grotere acceleratie te bereiken.Om over de milieu-effecten van de accu zelf nog maar te zwijgen (levensduur/maak-energie/grondstoffen etc.)

Kolencentrale heeft een rendement waar een verbrandingsmotor van een auto een puntje aan kan zuigen. CO2 uitstoot per geleverde kW is veeeeeeele malen lager.

Citaat:Eigenlijk denk ik niet dat de fabrikanten de zwarte piet moeten krijgen, (herstel, ook zo'n gevoelig punt) eigenlijk denk ik niet dat fabrikanten de schuld moeten krijgen maar dat hijgerige europa.Als een gerenomeerd motorenbouwer als Volvo de vrije hand had in het ontwerpen van een motor ging een motor nog steeds een half miljoen of langer mee en had het blok met groter vermogen ook heus wel een fatsoenlijke uitstoot. Europa heeft geen alleenrecht op milieubewustzijn, de consument kiest kan zelf ook bewuste keuzes maken. Nu wordt er echter voor je beslist met het verhaal van TS als zure uitkomst. Als ik een keus mag maken tussen een auto die schoon is en na 2 TON versleten óf eentje die iets minder schoon is en 5 TON mee gaat dan weet ik het wel.............

Klopt, fabrikanten zetten technieken in de markt die niet uit ontwikkeld zijn. 14%ers verkopen nou eenmaal beter dan 20%ers. Het is dus de regelgeving rondom milieubesparing die het scheeft doet lopen. Het zou allemaal nog wel steek houden als men niet een meting gebruikte uit 1970 voor het brandstofverbruik en CO2 uitstoot van cradle to cradle gingen rekenen, ofwel vanaf productie tot volledig gerecycled.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord


Berichten in dit topic
Motor over zijn toeren, kosten 8100-9600 euro, kan redenatie Volvo Nl kloppen? - door Volvo 142 B23 - 30 October 2013, 00:49

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Tongue 2.3l motor in Super Polar 1993 Boet 4 173 27 August 2025, 10:35
Laatste bericht: skidje
  volvo 245 1990 wil niet meer starten jvda 8 329 24 August 2025, 09:50
Laatste bericht: Marc1970
  Motor nummer D24 edantonissen 0 99 24 July 2025, 21:05
Laatste bericht: edantonissen
  Motor blijft koud? Boet 4 531 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
  volvo 244 uit 1977 met alleen LPG skidje 16 11.055 5 January 2025, 19:54
Laatste bericht: BartJu
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 630 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Geen toeren kunnen maken (opgelost) superD 10 1.646 16 August 2024, 08:22
Laatste bericht: superD
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 886 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.677 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 1.330 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)