29 October 2013, 22:35
Jacolien,
Het regeneren start pas bij bedrijfstemperatuur. Dan moet er vervolgens 15 to 20 km worden gereden met minimaal 2000 toeren. Stel je moet stoppen voor een verkeerslicht, dan breekt hij het proces af. Vervolgens als je weer boven de 2000 toeren komt begint het opnieuw. Voor mijn gevoel blijft hij dit herhalen totdat het proces is afgerond. De extra ingespoten diesel kan bij de olie terechtkomen en daardoor stijgt het oliepeil. Niet voor niets vullen ze hem tegenwoordig af met een halve liter motorolie minder.
Of er in jou geval 3 of 4 liter teveel olie in heeft gezeten weet ik niet.
Anderen schreven over verminderde smering van de olie, die conclusie is juist. Volgens de dealer zou men 1 maal tussentijds kunnen aftappen zonder dat smerende werking afneemt.
Het regeneren start pas bij bedrijfstemperatuur. Dan moet er vervolgens 15 to 20 km worden gereden met minimaal 2000 toeren. Stel je moet stoppen voor een verkeerslicht, dan breekt hij het proces af. Vervolgens als je weer boven de 2000 toeren komt begint het opnieuw. Voor mijn gevoel blijft hij dit herhalen totdat het proces is afgerond. De extra ingespoten diesel kan bij de olie terechtkomen en daardoor stijgt het oliepeil. Niet voor niets vullen ze hem tegenwoordig af met een halve liter motorolie minder.
Of er in jou geval 3 of 4 liter teveel olie in heeft gezeten weet ik niet.
Anderen schreven over verminderde smering van de olie, die conclusie is juist. Volgens de dealer zou men 1 maal tussentijds kunnen aftappen zonder dat smerende werking afneemt.