29 October 2013, 10:27
Volvo 142 B23 schreef:Feit is dat de diesels van tegenwoordig niet worden gebruikt zoals zou moeten.
Daarnaast passen de autofabrikanten allerlei nieuwerwetse trucs toe om de emissie omlaag te krijgen.
Op zich prima, maar gezien bovenstaande discussie hangt daar een prijskaartje aan. En de consument mag dat betalen (zoals gebruikelijk als het om milieu gaat). Al is er een tegemoetkoming door dealer (hierboven al dan niet terecht coulance genoemd).
Zover ik gehoord hebt, is dat overigens niet alleen Volvo, maar ook bij (alle?) andere merken het geval.
Begrijpelijk, want nieuwe techniek brengt nieuwe problemen met zich mee.
Maar door de rekening voor klant hoog te maken/laten, gooi je wel de naam die je hebt hoog te houden (qua betrouwbaarheid/duurzaamheid) te grabbel.
Zie beslissing door TS. En dat is natuurlijk jammer(, en een uiteindelijk hoge prijs)...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005