26 October 2013, 15:49
Dag allemaal,
dank je wel voor jullie reacties.
Waar ik van schrik is dat er blijkbaar een ontwerpfout in de auto zit en de dealer dit bij de vorige beurt niet heeft benoemd/onderzoek heeft gedaan naar een voor hem blijkbaar bekend probleem. Mijn ex heeft het regeneren zelfs als aandachtspunt benoemd. Dan moet daar toch een belletje gaan rinkelen. Vinden jullie dat geen nalatigheid?
Had het hele probleem echt voorkomen kunnen worden met een software update? En zou een Volvo monteur deze niet standaard uit moeten voeren bij dit type motor?
Ik heb de afgelopen dagen veel gelezen en ik kom steeds tegen dat een V50 met een 2.0 Diesel motor blijkbaar nogal eens over zijn toeren gaat. Gelukkig ging mijn auto er niet met me vandoor en kon ik hem stilzetten. Maar elk weldenkend mens vind dat toch levensgevaarlijk een auto die er met je vandoor kan gaan. Je zult met je kinderen in de auto zitten.....
Ik heb gesproken met de dame van Volvo Customer Relations aan de telefoon over het vaker voorkomen van problemen met deze motor. Ze reageerde nogal kortaf, zei dat wat op internet stond door ' bepaalde personen was geschreven die daar belang bij hebben'. Is er iemand bekend met het feit of de slechte motor/deze problemen al eens voor een geschillencommissie of rechter zijn behandeld? Je mag als consument toch een degelijk product verwachten? Een ontwerpfout klinkt als een ' niet degelijk' product. Daarnaast vraag ik me af of iemand weet hoe er gehandeld wordt als de leasemaatschappij deze klachten heeft? Is hier toevallig correspondentie van beschikbaar?
Ook lees ik op hetzelfde internet dat het probleem niet altijd is opgelost met een nieuwe motor. En daarom twijfel ik nu ernstig wat ik moet doen. De dealer heeft me 4000 euro geboden voor de auto zoals hij nu is. Ik heb sterk het gevoel dat ik het niet moet doen, maar een gevecht aangaan met een grote autoleverancier (Volvo Nederland) zal langdurig zijn. Zij hebben natuurlijk alle tijd. En ik heb nu geen vervoer, want ik mag mijn leenauto woensdag in komen leveren.
Ik ben enorm benieuwd naar jullie hulp/tips hoe nu verder.
Groet,
Jacolien
dank je wel voor jullie reacties.
Waar ik van schrik is dat er blijkbaar een ontwerpfout in de auto zit en de dealer dit bij de vorige beurt niet heeft benoemd/onderzoek heeft gedaan naar een voor hem blijkbaar bekend probleem. Mijn ex heeft het regeneren zelfs als aandachtspunt benoemd. Dan moet daar toch een belletje gaan rinkelen. Vinden jullie dat geen nalatigheid?
Had het hele probleem echt voorkomen kunnen worden met een software update? En zou een Volvo monteur deze niet standaard uit moeten voeren bij dit type motor?
Ik heb de afgelopen dagen veel gelezen en ik kom steeds tegen dat een V50 met een 2.0 Diesel motor blijkbaar nogal eens over zijn toeren gaat. Gelukkig ging mijn auto er niet met me vandoor en kon ik hem stilzetten. Maar elk weldenkend mens vind dat toch levensgevaarlijk een auto die er met je vandoor kan gaan. Je zult met je kinderen in de auto zitten.....
Ik heb gesproken met de dame van Volvo Customer Relations aan de telefoon over het vaker voorkomen van problemen met deze motor. Ze reageerde nogal kortaf, zei dat wat op internet stond door ' bepaalde personen was geschreven die daar belang bij hebben'. Is er iemand bekend met het feit of de slechte motor/deze problemen al eens voor een geschillencommissie of rechter zijn behandeld? Je mag als consument toch een degelijk product verwachten? Een ontwerpfout klinkt als een ' niet degelijk' product. Daarnaast vraag ik me af of iemand weet hoe er gehandeld wordt als de leasemaatschappij deze klachten heeft? Is hier toevallig correspondentie van beschikbaar?
Ook lees ik op hetzelfde internet dat het probleem niet altijd is opgelost met een nieuwe motor. En daarom twijfel ik nu ernstig wat ik moet doen. De dealer heeft me 4000 euro geboden voor de auto zoals hij nu is. Ik heb sterk het gevoel dat ik het niet moet doen, maar een gevecht aangaan met een grote autoleverancier (Volvo Nederland) zal langdurig zijn. Zij hebben natuurlijk alle tijd. En ik heb nu geen vervoer, want ik mag mijn leenauto woensdag in komen leveren.
Ik ben enorm benieuwd naar jullie hulp/tips hoe nu verder.
Groet,
Jacolien