23 October 2013, 20:57
van de week mn compressiemeter binnen gehad en vandaag gebruikt. heb zowel de b20 die in de oranje zit getest als de b23e in de zwarte
de oranje
1:12
2:11.5
3:11.5
4:10.8
kleppen moeten binnenkort gesteld misschien dat het dan wat meer bij mekaar trekt
de zwarte:
1:11
2:10
3:11
4:5
ben bang dat dit blok aan revisie toe is of in iedergeval een hele grondige inspectie en schoonmaak beurt wat nieuwe pakkingen is ook niet overbodig.
de volgende stap is het compleet demonteren van het motorblok uit de zwarte. dan de kabelboom,ruiten, stuurbekrachteging, hemeltje ,achteras en banden. dan de rest afvoeren.
op hoop van zegen dan maar heeft iemand misschien een aanpak voor revisie die je het beste kunt volgen ?
de oranje
1:12
2:11.5
3:11.5
4:10.8
kleppen moeten binnenkort gesteld misschien dat het dan wat meer bij mekaar trekt
de zwarte:
1:11
2:10
3:11
4:5
ben bang dat dit blok aan revisie toe is of in iedergeval een hele grondige inspectie en schoonmaak beurt wat nieuwe pakkingen is ook niet overbodig.
de volgende stap is het compleet demonteren van het motorblok uit de zwarte. dan de kabelboom,ruiten, stuurbekrachteging, hemeltje ,achteras en banden. dan de rest afvoeren.
op hoop van zegen dan maar heeft iemand misschien een aanpak voor revisie die je het beste kunt volgen ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[/URL]