14 October 2013, 11:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 October 2013, 11:06 door Laurens Zondag.)
Citaat:dan heb je toch alleen maar de bijbehorende motorsteunen nodig? ik neem aan de de 240 body is voorbereid op de 'nieuwe' motoren die na introductie zijn gebruikt..
hoop dat het zo simpel is zou wel fijn zijn en mijn leven een heel stuk makkelijker maken
Citaat:Kleppen en nokkenas zou geen invloed moeten hebben op de compressie.
als het een K-jet motor is zou hij misschien gevoeliger zijn voor backfire's (op LPG). Kwestie van goed af stellen.
In een 230 is de B230xx standaard geleverd. Dus als je de bijbehorende B230xx motorsteunen hebt, kan je die gewoon plaatsen lijkt me. Of de plek op het chassis waar de motorsteunen staan moet anders zijn bij een B20-240 dan bij een B230-240 maar dat lijkt me stug.
Voor een carburateur motor, B230A bijvoorbeeld, hoef je vrij weinig te veranderen. Ga je naar een injectie motor B230F bijvoorbeeld, dan moet je benzineleidingen, brandstofpompen, kabelbomen, etc etc gaan overbouwen (zie topic van Arn02).
En ik zou ook gelijk je M40 of M45 vervangen door een M46 of M47 (incl cardanas).
tnx voor de informatie dopski. de m46 die nu achter de b230e hangt neem ik mee de dl in. pakkingen moeten wel vernieuwd worden. dat van de benzine leidingingen was ik al van op de hoogte. denk dat ik deze maar meteen vernieuw. hoop dat de motor steunen op exact dezelfde plekken zitten maar ben er bang voor. word nog een leuk jaar xd als ik de motor ga gebruiken krijgt deze ook nieuwe pakkingen en een goede schoonmaak en verf beurt
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[/URL]