14 October 2013, 10:35
ik ben me nu druk aan het inlezen op de ombouw van b20 naar b230. loop allen tegen wel een aantal probleme nog. aangezien mijn 240 nog een b20 heeft vraag ik me af hoeveel er verander moet worden om alleen het blok in de auto te krijgen. begreep dat zowiezo de motorsteunen verandert moeten worden ivm dat de b20 recht hangt en de b230 onder een hoek staat als ik het goed begrijp. wie kan me hier een antwoord op geven
verders heb ik ook gelezen dat een b230 zeer gevoelig is voor backfires ? klopt dit of valt dit echt mee.
heeft iemand dan nog tips voor de ombouw ?
ik ga van de week als mn compressiemeter binnen is de compressie maar eens testen om te kijken of dit blok eingelijk wel echt de moeite waard is. de verkoper zij dat in het blok grotere kleppen en scherpere nokkenas in zit. heeft dit invloed op de compressie ?
verders heb ik ook gelezen dat een b230 zeer gevoelig is voor backfires ? klopt dit of valt dit echt mee.
heeft iemand dan nog tips voor de ombouw ?
ik ga van de week als mn compressiemeter binnen is de compressie maar eens testen om te kijken of dit blok eingelijk wel echt de moeite waard is. de verkoper zij dat in het blok grotere kleppen en scherpere nokkenas in zit. heeft dit invloed op de compressie ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[/URL]