9 October 2013, 15:44
Ah, LPG. Komt de motor onbelast wel op toeren?
Meest zit er halverwege de drooggasslang ri. de carb. een grote messing stelschroef, deze knijpt de maximale gastoevoer af (bij volgas, maar ze worden ook wel eens voor andere afstellingen gemisbruikt). Draai hem eens een slag uit.
De krukaskeerring lekt typisch onderuit het koppelingshuis, als het lek hoger zit is het meestal een uitgedroogde 'halve maan', dit is een rubber stop achterop de cilinderkop. Krukaslagers gaan over het algemeen langer mee als de auto.
Meest zit er halverwege de drooggasslang ri. de carb. een grote messing stelschroef, deze knijpt de maximale gastoevoer af (bij volgas, maar ze worden ook wel eens voor andere afstellingen gemisbruikt). Draai hem eens een slag uit.
De krukaskeerring lekt typisch onderuit het koppelingshuis, als het lek hoger zit is het meestal een uitgedroogde 'halve maan', dit is een rubber stop achterop de cilinderkop. Krukaslagers gaan over het algemeen langer mee als de auto.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969