Jos,
Ik heb ook zo'n fijne K-jet motor (B21ET) Bij was/is de koudstart ook niet zo best. Ook de hele rij met suggesties afgestreept. Uiteindelijk bleek de motor tijdens koudstart te verzuipen......... Controleer eens als ie niet meer aan wil slaan of je bougies nat zijn. Droogmaken, daarna nog eens starten, maar nu zonder de koudstartinjector die wellicht teveel/te lang in staat te spuiten. Ik heb een een kabelboompje gemaakt om de koudstartinjector dan alleen via het impulsrelais in te laten spuiten waardoor motor dan niet meer verzuipt. Dit verzuipen kan veroorzaakt worden door de koudstartinjector die veel te veel in staat te spuiten of anders een defecte thermotijdschakelaar die de koudstartinjector te lang in laat spuiten. In mijn kabelboompje zit ook een lampje zodat je kunt zien hoe lang deze inspuit. Bij systeemdrukken zijn bij K-jet mega belangrijk, ik heb er een drukmeter met kraantje voor gekocht/gemaakt.Met dit hulpstukje zie je gelijk je systeemdruk alsmede druk tijdens warmdraaien (veroorzaakt door de WUR) en de druk tijdens motor op bedrijfstemperatuur. Zou in geen geval de spinnekop demonteren. Hoewel ik een adres gevonden heb voor reserveonderdelen, wordt zeer sterk afgeraden om de spinnekop te demonteren. Als je een beetje in de buurt woont kunnen wel wat afspreken.
Groet, Hans
Ik heb ook zo'n fijne K-jet motor (B21ET) Bij was/is de koudstart ook niet zo best. Ook de hele rij met suggesties afgestreept. Uiteindelijk bleek de motor tijdens koudstart te verzuipen......... Controleer eens als ie niet meer aan wil slaan of je bougies nat zijn. Droogmaken, daarna nog eens starten, maar nu zonder de koudstartinjector die wellicht teveel/te lang in staat te spuiten. Ik heb een een kabelboompje gemaakt om de koudstartinjector dan alleen via het impulsrelais in te laten spuiten waardoor motor dan niet meer verzuipt. Dit verzuipen kan veroorzaakt worden door de koudstartinjector die veel te veel in staat te spuiten of anders een defecte thermotijdschakelaar die de koudstartinjector te lang in laat spuiten. In mijn kabelboompje zit ook een lampje zodat je kunt zien hoe lang deze inspuit. Bij systeemdrukken zijn bij K-jet mega belangrijk, ik heb er een drukmeter met kraantje voor gekocht/gemaakt.Met dit hulpstukje zie je gelijk je systeemdruk alsmede druk tijdens warmdraaien (veroorzaakt door de WUR) en de druk tijdens motor op bedrijfstemperatuur. Zou in geen geval de spinnekop demonteren. Hoewel ik een adres gevonden heb voor reserveonderdelen, wordt zeer sterk afgeraden om de spinnekop te demonteren. Als je een beetje in de buurt woont kunnen wel wat afspreken.
Groet, Hans
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029

