2 April 2013, 22:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 April 2013, 22:38 door Laurens Zondag.)
Jambon schreef:ik zie 3 dubbel.. ben niet de enige dus..
anywho, dat verdeelblok is nu eenmaal wat het is, enige wat je kunt doen is er voor te zorgen dat de boel schoon is, absoluut goed vast zit en geen corrosie vertoont. Liefst zou ik hem vervangen door iets nieuws waar geen vocht bij kan. Bij een 100-serie zit ie nota bene links voor onderin achter het front, da's bij een 200 al beter geplaatst. (Hoe zit dat trouwens bij de latere 200's?)
Zekering of beter, de hele bekabeling voor een radio en eventueel "vermogensaanverwanten" hang ik het liefst achter de accu, en om te voorkomen dat het daar een ratjetoe aan draden wordt kom je vanzelf weer op een dergelijk verdeelpunt uit elders in de auto, maar dan dus beter afgeschermd. Alleen de radio met wat zal het zijn, 10 amp. moet je achter de radio al kunnen koppelen aan de aansteker bv..
En die paar euri inclusief post voor een wat oudere Haynes is niet teveel..
de haynes die ik heb is eingelijk maar dan van 1974 tot 1980 dus alleen met b20 en b21 motor
ik snap dat je dat direct van de accu af wilt halen maar het loopt nu van accu verdeelblok naar zekering naar accu dus vind opzich wel meevallen moet ik zeggen :O
ik ga nog even een nieuw accu bevestig beugel ontwerpen oude systeem vind ik nog al prut het is het net wel net niet zeg maar
zal de tekeningen bewaren en foto's er van maken voor de mensen die intresse hebben
zou ik trouwens de moderator mogen vragen om de post uit http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL
om die in deze post te zetten aangezien het bijmekaar hoord :X weet niet of dit mogelijk is hoor :X?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[/URL]